PracaGrupypl.praca.dyskusjemam prace- wrazenia z rozmowy:)))) › Re: mam prace- wrazenia z rozmowy:))))
    From: "KrzysztofM" <x...@q...cei.cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: mam prace- wrazenia z rozmowy:))))
    Date: Thu, 9 Dec 2004 18:13:28 +0100

    Użytkownik "krzyso" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cp6p7e$gss$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >

    > Otóż pozwolę sobie stwierdzić, że nie masz pracy dobrze płatnej (choć
    > ciekawą pewnie tak, czego Ci życzę).
    > Żądając 1500 zł brutto - na rękę netto dostałbyś ok. 1000 zł. To jest na
    > pewno niemało dla studenta,
    > który mieszka z rodzicami lub niedrogim akademiku a obiady ma dotowane
    > przez uczelnię.
    > Ale pomyśl, że gdybyś musiał wynająć mieszkanie, sam opłacić wszystkie
    > rachunki (czynsz, energia, gaz, telefon etc.)
    > wtedy z tej "dobrze płatnej" pensi niewiele by Ci już zostało (niewspomnę
> [...]

    Weź pod uwagę, że kolega pisze o pracy w mieście 40-tysięcznym. W takich
    miastach pensja 1900 brutto jest dość wysoką.
    Ja od jakiegoś czasu pracuje w podobnym mieście - i mam pensję około
    1650-1700 brutto. Owszem nie jest to dużo - tym bardziej, że zarabiałem już
    więcej (prawie 10 lat doświadczenia z przerwami). Ale czasy są takie, że
    lepsze 1600 brutto niż nic, lub kończący się właśnie zasiłek...
    Wiem, że tutaj można wysunąć argumenty, że trzeba "się cenić", negocjować
    itp - niestety nie w każdym przypadku. Mnie powiedzano od razu - jakich
    zarobków mogę oczekiwać, tak więc - mogłem się po prostu nie zgodzić i
    zrezygnować. Ale nie żałuję tego co zrobiłem - tzn. że przyjąłem tę pracę :)

    pozdrawiam
    Krzysiek