PracaGrupypl.praca.dyskusjelosy ogloszen w sprawie pracy... › Re: losy ogloszen w sprawie pracy...
    From: Al <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: losy ogloszen w sprawie pracy...
    Date: Wed, 13 Aug 2003 15:56:54 +0200

    Tomodati wrote:

    > kryteria
    >
    > poczekaj poczekaj:-)
    >
    > tresc ogloszenia byla nastepujaca: " firma XXX zatrudni studentke do
    > obslugi sekretariatu ze znajomoscia maszynopisania"
    > Ja tu widze trzy obszary ograniczajace:
    > 1. Studentka ( czyli osoba studiujaca w dodatku kobieta )
    > 2. Obsluga sekretariatu ( czyli potrzebuje sekretarki a nie jakiegos
    > lachociaga )
    > 3. Znajomosc maszynopisania.

    Moze i torche tak, ale postaw sie na miejscu szukajacego pracy, ile sobie do
    tego mozesz dospiewac i naciagnac pod swoje umiejetnosci. Polak jest tepy
    potrzebuje miec wszystko czarno na bialym.

    Troche zboczylismy z toru, w sumie ten podwatek chyba zaczal sie od tego jak
    mozna oceniac kompetencje innych samemu nie spelniajac tych wymagan. I to
    chyba bylo meritum, chodzilo oczywiscie o ortografie.

    > A powiedz mi, prosze, po kiego mi jakas panienka co bedzie tylko odbierala
    > telefony i robila kawe? Czy to sie nazywa praca?
    > No wiesz co, nie przesadzaj.
    tak, oczywiscie ...

    > Ale z tonu posta Anny wnioskuje, ze jest zawiedziona, moze nawet
    > rozdrazniona faktem, ze wiekszosc ludzi niechlujnie przygotowuje swoje
    > prezentacje ( jakby nie bylo CV jest prezentacja osoby ) -> patrz
    > ortografia, nie rozumie o jakie stanowisko sie ubiega -> patrz zdjecia w
    > bieliznie, lub nie ma zielonego pojecia o pewnych standardach jesli chodzi
    > o oficjalne pisma ( CV jest oficjalne ), lub wogole ma w dupie wszystko co
    > sie wokol nich dzieje-> patrz CV zaadresowane do zupelnie innej osoby :-)

    no i oczywiscie w to wszystko wtapia sie szarmancki ton i wyzszosc swoich
    przekonan nad wszystkimi, swoja droga ciekawi mnie jakiego rodzaju byly to
    bledy, uwazam ze kazdy ma do nich prawo. Moze to byly takie bledy ktore
    wcale nie dyskwalifikuja kandydatek, poniewaz osoba przegladajaca CV
    okazala sie niekompetentna i sama popelniala bledy ?

    > Anna musiala byc bardzo rozzalona albo tez zdesperowana skoro napisala o
    > tym na liscie. Byc moze chce dac do zrozumienia grupowiczom, ze wszyscy
    > narzekaja, jak to bardzo trudno jest znalezc prace ( nie watpie ze jest,
    > bo sam to przechodzilem ) ale jesli maja okazje dostac prace, moze nie do
    > konca wymarzona, to potrafia to spieprzyc.
    To niech skoczy z mostu ze swojego zalu, albo lepiej niech powie czy sama
    nie popelnia bledow ? Chociaz z drugiej strony popatrzmy na to bardzisj
    pozytywnie, po krotkim czasie odsiala 80% kandydatow, przeciez nie chciala
    miec 30 sekretarek, ani umawiac sie z 100 osob.

    > Mysle, ze Anna chciala nam dac do zrozumienia, ze musimy sie zastanowic
    > nad tym co robimy, ze jesli juz bierzemy sie za cos, to musi to byc
    > zrobione dobrze i do konca.

    Kazdy kto powaznie szuka pracy, powaznie do tego podchodzi, reszta to
    wiadomo smiec, trzeba znalezc sposob na odsianie tego smiecia, czasami
    trzeba pomyslec, to nie boli, a kilka slow wiecej w ogloszeniu to chyba nie
    jest wielki wydatek.