PracaGrupypl.praca.dyskusjeirlandia › Re: irlandia
  • Data: 2004-01-11 19:20:21
    Temat: Re: irlandia
    Od: "m...@c...tk" <1...@-...com> szukaj wiadomości tego autora

    "m...@c...tk" <1...@-...com> wrote in message
    news:PEgMb.13368$tQ6.416142@wards.force9.net...

    > co do 20%... wiesz, sprawdze to, bo jestem dosc pewny tej wysokiej liczby
    > slyszalem o wyhamowaniu gospodarki irlandzkiej, z drugiej strony...
    > sprawdze.

    hm... ta kwestia zostala jednak rozstrzygnieta, wlasnie sprawdzilem:
    "8 stycznia 2004:
    wg raportu biura statystycznego UE (Eurostat) w listopadzie 2003 roku
    Irlandia miala czwarta najnizsza liczbe bezrobotnych w UE (4,6%)
    zatem 20% musialo byc rzeczywiscie wziete "z powietrza", szkoda ze nie
    pamietam, kto to wymyslil...

    ach, jest tez druga kwestia:

    (http://www.oasis.gov.ie/employment/working_in_irela
    nd/work_permits.html)

    "Od 1 maja 2004 roku, tj od daty rozszerzenia UE, obywatele panstw
    przystepujacych do UE, nie beda potrzebowac juz pozwolenia na prace w
    Irlandii".

    a ponizej, troche dla mnie niezrozumiale:

    "Dlatego tez ministerstwo dzialanosci gospodarczej, handlu i zatrudnienia
    preferencyjnie traktowac bedzie podania [???] dotyczace obywateli tych
    panstw.

    nie rozumiem tego, skoro nie beda potrzebne pozwolenia na prace, po co
    pracodawcy mieliby skladac podania dotyczace obywateli tych panstw?
    Chyba, ze dot. to preferencji w chwili obecnej, tj DO 1 maja przy
    wystepowaniu o pozwolenia o prace dla Polakow, etc., poniewaz tekst ten
    powstal jakis czas temu...

    no nic, chyba wiecej pytan nie mam, a data 1 stycznia 2004 przejdzie po
    cichu "do historii".

    marek

    no, ale przynajmniej to jest prawie jasne, ze od 1 maja bedzie mozna
    pracowac w Irlandii. To i tak wiecej niz pisemnie zadeklarowal gdziekolwiek
    rzad brytyjski ;)