PracaGrupypl.praca.dyskusjehonorowe krwiodawstwo a dni wolne › Re: honorowe krwiodawstwo a dni wolne
    From: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: honorowe krwiodawstwo a dni wolne
    Date: Wed, 24 Nov 2010 21:09:04 +0100

    W dniu 2010-11-24 20:57, Jagna W. pisze:
    > Wiem, że pracownikowi przysługuje dzień wolny z tytułu honorowego
    > oddania krwi.
    > Ale rodzą się pytania:
    > 1/ Czy istnieje jakiś limit tych dni czy nie ma żadnego limitu i
    > przysługuje tyle wolnego, ile dni spędził na oddawaniu krwi pracownik?

    Nie ma limitu. No, jedynie limitem może być ilość oddawanej krwi...
    chyba co 1,5 miesiąca (w zależności od tego czy to początkujący
    krwiodawca, czy regularnie oddaje).

    > 2/ Czy wynagrodzenie za ten wolny dzień przysługuje takie jak za urlop
    > wypoczynkowy czy też wolne ma charakter urlopu bezpłatnego?

    Tak jakby pracował. Dokładniej chyba w rozporządzeniu o dniach
    wolnych. Możesz przyjąć tak jak obowiązkowe badania okresowe.

    > 3/ Czy pracownik może wziąć taki wolny dzień nie powiadamiając
    > wcześniej pracodawcy albo powiadamiając go tego samego dnia?

    Może. Jednak dobra kultura wymaga poinformowania wcześniej o takim
    zamiarze i oddanie krwi w 'luźniejszym' dniu (a nie kiedy nawał pracy).
    Pracownik po oddaniu krwi, dostaje zaświadczenie o tym, że powinien
    być zwolniony z pracy w tym dniu.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)