PracaGrupypl.praca.dyskusjehipermarkety a sprawa drobnego handluRe: hipermarkety a sprawa drobnego handlu
    From: jaropis <jaropis@NO_SPAM.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: hipermarkety a sprawa drobnego handlu
    Date: Sat, 20 Dec 2003 10:19:50 +0000

    Nina M. Miller wrote:

    > wiesz jak z tym walcza gdzie indziej? zakladaja zwiazki. ale takie
    > normalne, a nie polityczne instytucje jak solidarnosc.
    > tyko musza sie praconicy dogadac.

    Zgadzam sie

    > to trzeba walczyc o poprawienie systemu prawnego, ktory na takie cos
    > pozwala.
    > hipermarkety nie sa jedynymi firmami, co stosuja taie zagrywki.
    > to samo jest z duzymi firmami developerskimi - nie placa podwykonawcom
    > miesiacami.

    Zgadzam sie

    > trzeba wiec walczyc z systemem, ktory pozwala na lapownictwo.

    Zgadzam sie

    > buahaha ;)
    > to ci wolny rynek, jak samorzady podejmuja decyzje ;)

    Czy wiesz co to jest samorzad i jakiego typu decyzje podejmuje? Smieszy Cie
    konkretnie CO??? Ze jest samorzad, czy ze podejmuje jakies decyzje? Czy
    jest gdzies kraj o skutecznej gospodarce, gdzie nie ma samorzadow?
    Oczywiscie samorzad nie musi sie dokladnie nazywac "SAMORZAD" - chodzi
    raczej o to, ze ludzie gdzies tam mieszkajacy podejmuja decyzje w sprawach,
    ktore ich dotycza (zezwolenia na handel, inwestycje w uzbrojenie terenu,
    polozenie roznego rodzaju instytucji rozrywkowych itd.). I co w tym
    smiesznego???

> [...]
    >
    > problem nie lezy w hipermarketach, ale w tym, ze:
    > - sa one uprzzywilejowane podatkowo tj. zwalniane z podatow. tymczasem
    > albo wszyscy powinni byc zwalniani, albo nikt;
    > - przepisy w polsce sa tak skonstruowane, ze zostawiaja szerokie pole do
    > popisu urzenikom - co rodzi mechanizm korupcji
    > - system sadow cywilnych nie dziala w zasadzie co umozliwia bezkarne
    > niewywiazywanie sie z platnosci i zobowiazan.
    >
    > TO sa prawdziwe problemy.
    > skupianie swojej zlosci i pretensji na hiperkarketach jest owszem latwe
    > i przyjemne, bo mozna wytknac palcem cos materialnego, ale NICZEGO to
    Nie zloszcze sie. Zgadzam sie z Toba - TO sa prawdziwe problemy.
    jarek