-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
Date: Fri, 18 Mar 2005 22:41:29 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 80
Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl
Message-ID: <1...@n...pisz.tu>
References: <d1bt9t$bgs$1@news.onet.pl> <2...@n...pisz.tu>
<4239fa72$0$1431$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d1d049$5rg$1@nemesis.news.tpi.pl> <423a8d35$1@news.home.net.pl>
<d1eaj7$vb4$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
Reply-To: prosze TYLKO na usenet <J...@n...pisz.tu>
NNTP-Posting-Host: aed218.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1111182090 21122 83.16.107.218 (18 Mar 2005 21:41:30 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 18 Mar 2005 21:41:30 GMT
X-Mailer: The Bat! (v2.11.02)
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <d1eaj7$vb4$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
X-Comment-To: JFK
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:144735
[ ukryj nagłówki ]>> Musi być za to dobrym negocjatorem i umieć
>> wybrnąć z różnych tzw. trudnych sytuacji. Otwiera drogę do klienta
>> i dba o całą otoczkę. Czasami nawet lepiej, aby nie miał
>> wykształcenia kierunkowego.
> i najczęściej sprzedaje marzenia ...;)
> bo biedny klient też ma na ogół marne pojęcie co tak naprawdę chce,
> cwany sprzedawca pobudza tylko jego wyobraĽnie jak to mu będzie
> dobrze
[..]
> wydaje mi się że w tej profesji trudno być człowiekiem uczciwym
> (moralnie czystym) więc jeżeli kogoś tylko odrobinę sumienie rusza
> to się nie nadaje do tej roboty [może to zbyt duże uogólnienie bo to
> zalezy od oferowanego produktu ale napewno znaczna część rządzi się
> takimi prawami)
Zwykle nie zależy od produktu. Podam przykład konkretny - samochody.
Marka 1 jest identyczna poziomem jak marka 2: podobne wady i zalety.
1. Sprzedawca marki 1 (uczciwy):
Proszę pana, ten samochód w zasadzie jest dość dobry, tylko dość
często psują mu się tylne hamulce i sporo klientów ma pretensje do
elektroniki. Jeśli będzie pan uważał i często sprawdzał hamulce na
warsztacie oraz nie przejmował się dość wysokimi kosztami naprawy
elektroniki, to będzie pan zadowolony.
2. Sprzedawca marki 2 (oszust):
O! Wybiera się pan na wakacje z rodziną, to ten samochód będzie
wspaniały. Miękkie zawieszenie da wam duży komfort i przyjemność z
jazdy, a spory bagażnik pomieści więcej, niż żona będzie w stanie
spakować. Polecam ten model - nie jest zbyt drogi, a będzie Pan bardzo
zadowolony.
Pytanie 1: który klient będzie cieszył się z przyjemności jazdy nowym
samochodem, a który będzie miał wątpliwości i obawy jeszcze długo po
zakupie?
Pytanie 2: który sprzedawca sprzeda więcej samochodów?
> ...ale w końcu w naszym wspaniałym pseudochrześcijańskim kraju kto
> by dzisiaj zastanawiał nad jakąs etyką zawodową - przecież każdy
> aktorsko uzdolniony handlowiec powie o sobie ze jest czysty jak łza,
> no może tylko czasami jest "uczciwy troszke inaczej" ale wciąż
> "uczciwy" ... hehehe i w żaden sposob mu to nie przeszkadza lecie
> rutynowo w niedziele na mszę do kościółka -
Pytanie 3: czy sprzedawca marki 2 (oszust) ma prawo do zadowolenia i
spokojnego sumienia?
> ale może to ja miałem tylko złe doświadczenia... i może nie jest aż
> tak Ľle...;)
Być może dałeś się "naciąć", albo chciałeś "zaoszczędzić".... I
piszesz, że często to przechodzisz. Więc może po prostu jesteś
nieostrożny? Bo np. jeżeli chcesz kupić auto, warto trochę pogooglować
i poczytać jakie są opinie o wybranych markach. Jeżeli program
"półkownika", warto spytać kto jest klientem i sprawdzić tam program,
albo decydować się na wersję testową. Poznać cenniki itd. itp.
Coś mi się zdaje, że za własne zaniedbania winisz całą społeczność
sprzedawców. A oczywiste jest, że sprzedawca przedstawi ci plusy
swojego produktu. To ty musisz wiedzieć, czego naprawdę oczekujesz i
pytać o to konkretnie. Poznasz w ten sposób kilka ofert i dopiero
możesz decydować, od kogo i co kupić.
I jeszcze jedno, bo była tu mowa o etyce zawodowej. Zakładam, że
pracujesz w fabryce produkującej coś tam (to tylko hipoteza konieczna
dla przykładu). Zajmujesz się produkcją lub np. IT - nie sprzedażą.
Produkty są "normalne" - jedne dość drogie, inne tanie. Psują się też
tak, jak "normalne" produkty: 5% na gwarancji, reszta dopiero jak
gwarancja się skonczy.
Pytanie 1: w czym moralność sprzedawcy twoich produktów (lub po prostu
- twojego zakładu) jest gorsza, niż twoja?
Pytanie 2: czy wolisz, żeby zakład miał świetnych sprzedawców, dzięki
czemu możesz produkować więcej i zarabiać więcej, czy takich jak z
poprzedniego przykładu - uczciwych?
Pytanie 3: czy miałbyś gdzie pracować i za co żyć, gdyby nie było
sprzedawców?
J.K.
--
Dla handlowców posiadających DG oraz studentów
kilka ofert zleceń na stronie www.zapraszam.pl
Niestety, ofert umów o pracę - obecnie nie ma.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.03.05 21:53 Jan Kowalski
- 18.03.05 22:08 Jan Kowalski
- 18.03.05 22:34 Jan Kowalski
- 18.03.05 23:22 Stanislaw Chmielarz
- 19.03.05 01:06 Jan Kowalski
- 19.03.05 11:51 MC
- 19.03.05 13:18 CIEKAWY
- 19.03.05 13:36 Jan Kowalski
- 19.03.05 13:54 Jan Kowalski
- 19.03.05 18:33 Immona
- 19.03.05 19:16 Jan Kowalski
- 19.03.05 19:16 leebeedo
- 19.03.05 19:18 leebeedo
- 19.03.05 19:23 Jan Kowalski
- 19.03.05 19:26 leebeedo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=