PracaGrupypl.praca.dyskusjefirma studenta › Re: firma studenta
  • Data: 2002-05-01 21:24:22
    Temat: Re: firma studenta
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mniej więcej od wtedy, gdy trzeba płatności do ZUSu i US odprowadzać
    > konta bankowego.

    No kto jak kto, ale Ty powinieneś to wiedzieć :-))
    Po tylu dyskusjach warto chyba przeczytać ten fragment ustawy.
    Nikt nie wymaga tam posiadania rachunku firmowego.
    Wymagają tylko bezgotówkowego rozliczenia, a to
    pozwala być "zatwardziałym" :-))))

    O ile jeszcze zatwardziali zwolennicy RORów
    > udowadniają, że w przypadku jednosobowej DG ZUS można z prywatnego
    > konta, podatek z prywatnego, to na VAT żaden nie ma odpowiedzi i
    > niestety do płacenia VATu wymagane jest konto firmowe.

    Akurat jestem tylko zwolennikiem niewciskania kitu, że trzeba mieć.
    Co do VATu zgoda, ale czy każdy jest VATowcem?

    > Nie wspomnę już o tym, że wyższe płatności (pow 3000 euro czy jakoś
    > tak) obowiązkowo dokonuje się przelewami.

    Ostatnio przyjąłem 4127 euro w gotówce.
    I nie złamałem żadnego prawa!
    (rachunek mam, ale okazał się mało przydatny :-))

    CEZ