PracaGrupypl.praca.dyskusjedyspozycyjność › Re: dyspozycyjność
  • Data: 2003-04-28 16:55:26
    Temat: Re: dyspozycyjność
    Od: Shrek <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28 kwi 2003, n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) zapodal(a):

    > no coz, jesli chodzi o przeliczenia globalne i troche danych
    > konkretnych, to zajrzyj tu:
    >
    > http://www.wprost.pl/ar/?O=43597&C=73

    po pierwsze:

    W cišgu roku formalnie poœwięcamy na pracę 1750 godzin, faktycznie zaœ
    nieco ponad 1500 godzin, (przepraszam za kodowanie).

    Znaczy sie powszechna praktyka w Polsce jest wczesniejszcze czy pozniejsze
    wychodzenie z pracy? To co w pracy robimy zalezy tez od kierownictwa, i to
    oni sa w glowniej mierze odpowiedzialni za niska efektywosc w pracy. Ja
    dla przykladu chodze od 2 tygodni do roboty i nie robie nic - nie ma
    materialow :) / :(.

    > sa to oczywiscie wyliczenia usrednione, wiec oczywiscie nie wyklucza
    > to wcale przypadkow, ze jeden bedzie zasuwal 18 godzin na dobe w
    > pocie czola a inny bedzie sie obtrynddalal przez 8 godzin, z czego
    > tylko 2-3 to bedzie realna praca.

    jw.

    Poza tym tam jest o wartosci pracy a nie o samej pracy. Wartosc dodana
    jest niska, gdyz ceny w czasie dekoniunktury sa niskie. Jak robie cos przy
    czym sie nacharuje 10 godzin (formalnie 8) - to jeszcze nie w tej chwili,
    ale w nowej robocie pewnie tak bedzie, a sprzedaje sie to tanio to nie
    znaczy, ze malo pracuje i jestem leniwy prawda? Oczywiscie liczyc
    wydajnosc pracy w sensie ekonomicznym to Polacy (w Polsce) sa malo wydajni
    - jak poczytasz dokladniej to zobaczysz o czym mowa np. o roznicy w
    wydajnosci w skutek braku rozwinietych technologi, ktorych z kolei nie
    oplaca sie wdrazac, bo koszty pracy w skali globalnej sa jednak w Polsce
    niskie (nie hcialo mi sie wierzyc, ale tak jest tam napisane)

    Pozdr.

    --
    Lukasz "Shrek" Skorupka.