PracaGrupypl.praca.dyskusje.doc, .rtf, czy .pdfRe: .doc, .rtf, czy .pdf
  • Data: 2005-08-23 12:37:50
    Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
    Od: tivv <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Płókarz napisał(a):
    > I tak wygląda, gdy za rozwiązywanie praktycznych kwestii zabierze się
    > ktoś od praktyki oderwany.
    >
    > Od końca: zdziwiłbyś się, gdybyś to "nie może" spróbował zweryfikować;
    > pani Zosia może wszystko; ciężkość dokumentów Worda jest dyskusyjna; do
    > kogo DOC należy, to obok tematu; MS Word Viewer jest darmowym programem
    > Microsoftu do odczytywania DOCów.

    To do kogo DOC należy nie jest obok tematu. To zamknięty format jednej
    firmy, a nie standard dla dokumentów. Poza tym, co to za dokument skoro
    otwiera się wybebeszony w jakimś edytorze a nie w przeglądarce. Nic nie
    zmienia fakt istnienia programu MS Word Viewer. Poza tym jakim cudem
    pracodawca może oczekiwać, że posiadasz w domu drogi system biurowy do
    stworzenia dokumentu w formacie DOC?

    > Podejdź do losowych stu komputerów PC z przenośnym nośnikiem pamięci
    > zawierającym dokument w wersji DOC i PDF - według mojej oceny na 85-95
    > z nich otworzysz ten pierwszy, ten drugi na 30. To jak z tą przenośnością?

    Fakt, że Windowsy są gołe po instalacji, ale jakim cudem komputer w
    biurze może nie mieć przeglądarki PDF-ów ????? Nie wiem jak jest w
    Twoich stronach, ale na świecie istnieją pewne standardy, które muszą
    być przestrzegane: dlatego masz w gniazdku 230V (albo 2* mniej),
    dlatego Twój monitor promieniuje tyle, a nie więcej, dlatego masz układ
    klawiszy jaki masz, dlatego poprawnie napisane strony WWW poprawnie
    odczytują przeglądarki (choć może nie do końca :) ). PDF jest takim
    standardem, a DOC nie i stan oprogramowania na komputerze w jakiejś
    dziwnej firmie tego nie zmieni. Poza tym systemy uniksowe zdobywają
    coraz więcej komputerów biurowych i z DOC-em możesz się obudzić z ręką w
    nocniku.

    Pozdrawiam

    tivv