PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy moga mnie zwolnic? › Re: czy moga mnie zwolnic?
    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy moga mnie zwolnic?
    Date: Thu, 23 Dec 2004 20:30:44 +0100

    Użytkownik "potyr1" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cqb7pq$m11$1@news.onet.pl...
    > pracueje w firmie ponad 3 lata,
    > od tygodnia jestem na zwolnieniu ,
    > zwolnienie przedluzy sie prawdopodobnie do 3 miesiecy.
    > Czy firma moze mnie w tym czasie zwolnic ?
    > jesli tak to na jakich warunkach ?

    Jeżeli jesteś zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas
    nieokreślony, to podczas zwolnienia lekarskiego i pobierania z tego
    tytułu wynagrodzenia chorobowego lub zasiłku chorobowego pracodawca
    nie może ani wypowiedzieć, ani zwolnić pracownika. Zasiłek chorobowy
    można pobierać do 180 dni zwolnienia lekarskiego, po przedłużeniu
    nawet przez 270 dni.
    Jeżeli po wyzdrowieniu stawisz się do pracy, to pracodawca nie może
    wypowiedzieć umowy o pracę z powodu poprzedniej choroby, bo ta
    przyczyna po wyzdrowieniu już nie będzie istnieć.
    Zwolnień lekarskich raczej osobiście nie doręczaj do firmy, skorzystaj
    z poczty (list polecony), pomocy znajomego lub rodziny.
    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia i Wesołych Świąt

    wa