eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeco sie dzieje - czyli już oklepana kwestiaRe: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
    From: jerry <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
    Date: Fri, 21 Oct 2005 10:34:48 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 51
    Message-ID: <dja909$b52$1@news.interia.pl>
    References: <5...@n...onet.pl> <dja1s2$2nl$1@news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: ssegw-10.comarch.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.interia.pl 1129883465 11426 217.74.68.2 (21 Oct 2005 08:31:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Oct 2005 08:31:05 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <dja1s2$2nl$1@news.interia.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.7.5) Gecko/20041217
    X-Authenticated-User: j.zarychta % interia+pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:166547
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam wszystkich raz jeszcze!
    Nie chce mi się pisać tego samego pod każdą odpowiedzią - odpowiem sam w
    swoim wątku ;)

    Na zarzut, że brak jest domyślnej przeglądarki plików PDF w systemach
    Windows chylę czoła i potwierdzam. Czy zwalnia to jednak z sekretarkę,
    czy informatyka od zainstalowania odpowiedniego oprogramowania? I nie
    chodzi tu tylko o AcrobatReader'a ale o inne oprogramowanie, które nie
    jest domyślnym składnikiem systemu, jak:
    - sterowniki (dotyczy starszych lub najnowszych wersji sprzętu);
    - ochrona antywirusowa;
    - arkusz kalkulacyjny;
    - inne aplikacje niezbędne do prowadzenia sekretariatu/firmy - bo mam
    wrażenie, że wszyscy Państwo odradzający format PDF sugerują, że w
    Polskich firmach na komputerach są zainstalowane tylko Office'y i to
    wystarcza do prowadzenia działalności gospodarczej.

    Państwo straszycie ludzi aby nie korzystali z wygodniejszych i
    bezpieczniejszych i ZNANYCH form prezentowania ważnych i często poufnych
    treści sugerując, że nie zostaną one odczytane przez odbiorcę, a
    przecież format PDF nie jest formatem wymyślonym wczoraj dla ludzi
    poszukujących pracy, ale powstałym 8 lat temu dla stworzenia standardu
    publikowania dokumentów w sieci. Standardu, który zapewnia:
    - ochronę informacji przed modyfikacją;
    - poprawny układ treści;
    - przenaszalność pomiędzy aplikacjami systemowymi;
    - bezpieczeństwo (w plikach *.doc można swobodnie dołączać programy
    napisane w skryptowym języku VB);
    - uniwersalność;
    To sprawia, że pliki PDF są dostępne wszędzie tam, gdzie zachodzi
    potrzeba publikacji jakiegoś dokumentu: na stronach banków, US, UM, ZUS.
    Ktoś kto mówi, że w sekreteriacie nie ma zainstalowanego oprogramowania
    do odczytania pliku PDF z dużym prawdopodobieństwem nigdy nie widział
    takiego komputera na oczy. Tym samym nie mówię, że takich sekretariatów
    nie MA. Pewnie, że są - jak i takie gdzie w ogóle nie ma komputera.
    I na koniec - jeżeli jest podany w ogłoszeniu adres e-mail i nie ma
    podanej formy w jakiej należy przesłać dokumenty to można bez obaw
    wysłać PDF. Jeżeli pracodawca życzy sobie format doc - dołączyłbym go
    jako dodatkowy obok PDF, który zagwarantuje, że dostarczyli Państwo
    dokumenty w takiej formie jakiej zostały napisane.

    P.S.
    Nie jestem jednym z twórców standardu PDF ;)

    Pozdrawiam,
    Tyle w tym temacie z mojej strony.
    Życzę miłego weekendu!
    Jerry



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1