    From: "Tomasz " <d...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: choroba zawodowa
    Date: Thu, 29 Jan 2004 16:01:56 +0000 (UTC)

    andy-m <a...@w...pl> napisał(a):

    > proszę o pomoc
    > przepracowałem w stoczni ponad 30 lat jako robol
    > w grudniu miałem operacje na kręgosłup rokowania na powrót do pracy sa złe
    >

    > obecnie dostałem zasiłek rehabilitacyjny na rok
    > a ze chorowałem i byłem na zasiłku chorobowym ponad 270 dni
    > stocznia rozwiązała umowę o prace podstawa prawna art. 53-1pkt Kodeksu pracy
    > i tu mam pytanie
    > co mam zrobić aby starać sie o chorobę zawodowa ?
    > no i czy należy mi sie jakieś odszkodowanie ?
    > dziękuje pozdrawiam
    > Andrzej

> [...]
    Jeśli dostałeś świadczenie rehabilitacyjne na okres 1 roku, to znaczy, że
    albo uległeś wypadkowi przy pracy, albo chorobie zawodowej, a lekarz
    przewiduje wyzdrowienie i powrót do pracy. Tak czy inaczej musi być jakieś
    orzeczenie lekarskie na ten temat. Skoro jest świadczenie to odpowiednie
    postępowanie wyjaśniające już się zakończyło, zapewne decyzją inspektora
    Państwowej Inspekcji Sanitarnej (jeśli jest to choroba zawodowa).
    Skoro już masz jedną chorobę zawodową, to po co Ci jeszcze druga?
    Serduszko może nie wytrzymać.
    Jednorazowe odszkodowanie przysługuje w wysokości 16-17 % przeciętnego
    wynagrodzenia za 1% utraty zdrowia.
    Pozdrawiam.
    Tomek.