PracaGrupypl.praca.dyskusjebrak wynagrodzenia w przyp. umowy o dzieło › Re: brak wynagrodzenia w przyp. umowy o dzieło
  • Data: 2003-05-23 10:54:51
    Temat: Re: brak wynagrodzenia w przyp. umowy o dzieło
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "babla" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:baiqb8$g0s$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > Umowa o dzieło oznacza że musi być wykonane coś fizycznie namacalnego np.:
    > Posprzątanie sali, umycie okien, stworzenie programu komputerowego,
    nagranie
    > piosenki etc. Umowa o dzieło nie może precyzować "kiedy" ma być wykonywana
    > tylko "na kiedy" ma być wykonana!

    Czy posprzątanie sali i umycie okien jest dziełem w znaczeniu "fizycznie
    namacalnym"? Obawiam się, że urząd skarbowy może mieć wątpliwości co do
    takiego wytłumaczenia...

    > Umowy o dzieło z nauczycielami którzy prowadzą jakieś zajęcia na uczelni
    czy
    > w szkole są z definicji niezgodne z prawem!
    > Do takich celów przewidziano umowę zlecenie, gdzie zleca się czasowe
    > wykonywanie określonych prac, np. opieka nad dzieckiem, nauczanie
    > dzieci/studentów, nadzór budowlany w określonych godzinach. W umowie
    > zlecenie można również określić miejsce wykonania prac np. dom, szkoła,
    plac
    > budowy etc. Umowa o dzieło wyklucza takie sformułowania [ciach]

    Jeżeli umowa o dzieło wyklucza sformułowanie o miejscu wykonania pracy to
    IMHO dwa powyższe przykłady o posprzątaniu konkretnej sali i umyciu okien w
    konkretnym miejscu mogą przysporzyć kłopotów.
    Kasia