PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwrot kosztów dojazdów do pracy › Re: Zwrot kosztów dojazdów do pracy
    From: "Gosia" <M...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwrot kosztów dojazdów do pracy
    Date: Sun, 5 Sep 2004 15:45:50 +0200

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:cheopb$ejh$1@phone.provider.pl...
    > Na pl.soc.prawo.podatki nie dostałem żadnej odpowiedzi, więc wysyłam
    tutaj.

    > Księgowa wspominała, że od ryczałtu na samochód trzeba by płacić podatek,
    > natomiast gdyby dwa razy w miesiącu wypisać delegację do np. Warszawy, to
    > nie trzeba by było go płacić. No ale czy US nie będzie chciał jakiegoś
    > potwierdzenia z Warszawy? Mam klientów w Warszawie - czy US będzie
    > sprawdzał, czy pracownik u nich był? Bo jeśli tak, to nie będę ryzykował
    > dla tych 90 zł podatku.

    niezbadane sa wyroki US ;)

    > Na newsach z kolei przeczytałem o jakiejś umowie użyczenia samochodu
    > prywatnego do celów służbowych - ale nie było szczegółów.

    umowa użyczenia pojazdu prywatnego do celow sluzbowych pozwala rozliczac
    przejazdy pracownika prywatnym samochodem na podstawie ewidencji przebiegu
    pojazdu (tzw. kilometrowka). Liczy sie to ilosc przejechanych kilometrow x
    stawka za kilometr( ustalona odgornie). Przejazdy te popiera sie delegacja
    podstemplowana w miejscu docelowym w przypadku przejazdow z roznych
    miejscowosci, lokalnie na podstawie oswiadczenia. Zasadniczo nie uzywa sie
    tego w celu zwrotu kosztow dojazdu do pracy. Ale to powinna wiedziec twoja
    ksiegowa.

    > P.S. Samochód jest _prawdopodobnie_ zarejestrowany na pracownika. Co jeśli
    > jest pożyczony?

    Pracownik musi miec jakis tytul zezwalajacy na uzywanie samochodu: np. byc
    wlascicielem, miec umowę uzyczenia itp.
    Pozdrawiam Gosia