PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
  • Data: 2005-09-10 07:50:36
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
    Od: "co mówi słownik: to samo brzmienie różnych liter " <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cytuję ze słownika :
    "Pisowni wyrazów przez ó lub u nie zależy od wymowy, gdyż w mowie w języku
    ogólnopolskim (literackim) obu tym literom odpowiada ten sam dźwięk."

    "O pisowni wyrazów przez rz lub ż nie decyduje wymowa, gdyż dziś w języku
    ogólnopolskim (literackim) grupie liter rzodpowiada w zasadzie ten sam dźwięk,
    co literze ż, np. morze wymawia się tak samo jak może."

    "Natomiast bezwzględna większość Polaków zamieszkała na obszarze rdzennej
    Polski nie odróżnia dźwiękowo h od ch: literze h i grupie liter ch odpowiada u
    nich głoska bezdźwięczna."