PracaGrupypl.praca.dyskusjeZmiana meldunki i obowiązki pracodawcy › Re: Zmiana meldunki i obowiązki pracodawcy
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zmiana meldunki i obowiązki pracodawcy
    Date: Wed, 16 Nov 2005 18:04:57 +0100

    Użytkownik "lim" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dlfa1g$b94$1@opal.icpnet.pl...
    > Jak powinno się powiadomić pracodawce o takim fakcie, siedziba mojej
    firmy
    > mieści się daleko , (fax z załączonym potwierdzeniem zameldowania z
    UM,
    > list, list polecony)?

    Wystarczy fax. Nie musi być to potwierdzone z UM. Wystarczy, że
    napiszesz pismo, że zmieniłeś miejsce zamieszkania. To jakie dane
    podajesz zależy od ciebie - pracodawca nie ma obowiązku weryfikowania
    prawdziwości tego.

    > Czy pracodawca powiadomi ZUS i US o takiej zmianie czy to ja mam
    zrobić ,
    > jeśli ja to który ZUS i US , były czy obecny?

    US to twój problem.
    ZUS powiadania pracodawca wypełniając ZUA (na której zaznacza zmianę
    danych). Kopię potwierdzoną przez pracodawcę powinieneś ty otrzymać
    (m.in. po to aby zweryfikować poprawność zmiany, a później też może się
    przydać).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)