PracaGrupypl.praca.dyskusjeZatrudnienie a ZUS › Re: Zatrudnienie a ZUS
  • Data: 2005-02-23 14:13:00
    Temat: Re: Zatrudnienie a ZUS
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Felek wrote:

    > Jak wygląda sytuacja, kiedy prowadząc działalność gospodarczą w
    > transporcie i odprowadzając składkę ZUS zostaję zatrudniony przez
    > innego pracodawcę na 1/8 etatu na stanowisko kierowcy.
    > Prawdopodobnie etat, po pewnym czasie, zmieni się na cały.
    >
    > Kto odprowadza stawkę, ja czy ten nowy pracodawca. Jakie jest
    > rozwiązanie tej sytuacji? Czy nadal mogę prowadzić działalność?
    > I czy jest jakaś różnica przy całym i przy 1/8-ej etatu.

    Pracodawca płaci ci narmalną składkę jak wszystkim pracownikom od kwoty
    którą zarobiłeś. Ty płacisz z DG cały czas składkę zdrowotną, a
    pozostałe skłądki tylko za miesiące w których zarobiłeś na etacie mniej
    niż 849 zł. Decyduje zarobiona kwota a nie wielkość etatu. Pamiętaj o
    wyrejestrowaniu z ZUS zanim przestaniesz płacić.
    Nie wiem czy nie bedziesz miał jakichś problemów z czasem pracy
    kierowców. Ale na tym się nie znam