PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarobki w branży IT...trochę długie › Re: Zarobki w branży IT...trochę długie
  • Data: 2004-07-15 18:40:53
    Temat: Re: Zarobki w branży IT...trochę długie
    Od: gromax <g...@W...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To miło, ale jeśli do ogarnięcia wszystkiego wystarczył jeden człowiek -
    > Ty - to świadczy m.in. o tym, że była to Mała Firma. Bez urazy. :)
    Ja się zajmowałem zupełnie innymi zagadnieniami, w skąd inąd całkiem
    niemałej polskiej firmie branży IT. To miał być przykład na stosunek
    pewnych firm do tematu "informatyk na miejscu". Zwróć uwagę na słowa "tego
    typu klientów TEŻ obsługiwałem"

    > Chociażby do tego, że w Dużych Firmach zgodnie z Twoimi słowami jedna
    > osoba musiałaby wykonywać pracę, którą w mojej firmie wykonuje osób
    > kilkadziesiąt (wcale się przy tym nie nudząc) ;-)
    Tylko zwróć uwagę na to, że to jest wyjazd, nie praca na miejscu. Po prostu
    najpierw z odpowiednimi innymi specjalistami się ustala pewne szczegóły i
    wystarczy jak pojedzie tylko jedna osoba te 300 km w jedną stronę a nie 5.
    Bo ktoś od kabelków, ktoś od ruterów, ktoś od serwera, ktos od aplikacji...
    W szczególnych przypadkach wystarczy telefon

    > Być może w firmie typu Pipsztok i Spółka wystarczy jeden gość czy też
    > dwóch - na zmianę - żeby ogarnąć zarówno zajebisty router na składaku z
    > Linuksem i iptables na pokładzie, dwa megabity od Polpaku, Płatnika u
    > pani Krysi i kilkadziesiąt czy nawet kilkaset końcówek pracujących pod
    > kontrolą Windowsów. Znam takich wielu, szanuję i cenię.

    Ja też znam, co więcej od jakiegos czasu działam na własny rozrachunek i
    często muszę się zajmować duperałami. Aczkolwiek stwórz odpowiedni
    mechanizm przenoszenia danych z jakiejś tam aplikacji na unixach (dane
    jakoś muszą być wyeksportowane) do komputerka Pani Zosi na _wiadomo_czym_
    do Płatnika

    > Co nie zmienia faktu, że stwierdzanie "administrator sieci to osoba,
    > która zarządza wszystkim" świadczy tylko i wyłącznie o braku wyobraźni,
    > bo w wielu przypadkach jest zwyczajnie nieprawdziwe. Howgh :)
    hmmm, generalnie jak firma ma zewnętrzne oprogramowanie , to w zależności od
    wymiaru czasowego pracy tej firmy (czy jedna/dwie/trzy/whatever zmiany)
    potrzebna jest obsługa sprzetu działającego w tej firmie. A do obsługi i w
    najgorszym przypadku wezwania odpowiedniego serwisu wystarczy jedna osoba.
    Która będzie czuwac nad prawidłowo działająca infrastrukturą.
    A jako przykład podam ci swój własny. NIe jakieś odległe w czasie, bo może
    sprzed 5-6 lat. Pracowałem w pewnej firmie jako tzw "informatyk" tudzież
    "administrator" w pewnej firmie. Kompów w tej lokalizacji ok 50, lokalnie
    jeden serwerek głównie plików, (bo i aplikacje były głównie plikowe;) ),
    dodatkowo na mojej głowie sieć telefoniczna (firma zewnętrzna), ksero
    (firma zewnętrzna), rozwijane dla naszego oddziału oprogramowanie finansowe
    i kadrowo-płacowe (w obydwu przypadkach współpraca nad prawidłowym rozwojem
    na mojej głowie), dodatkowo pomoc w obsłudze przesyłek (skanowanie do
    systemu i przesyłka do centrali firmy), dwa oddzialiki (po 2 kompy, ale też
    trzeba dojechać i sprawi żeby działały spójnie z naszym oddziałem). Praca
    ustawiona od 6 do 24 (gdzie cały czas byłem pod telefonem, jakby coś się
    stało). I twoim zdaniem ile osób powinno to obsługiwać i za jakie
    pieniądze? a obsługiwałem to ja sam za 1600 zł brutto. Na szczęście
    doświadczenie w dalszych latach się opłaciło

    > a.

    gromax