PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarabiam 4000 brutto to dużo czy mało? › Re: Zarabiam 4000 brutto to dużo czy mało?
  • Data: 2008-12-31 00:57:52
    Temat: Re: Zarabiam 4000 brutto to dużo czy mało?
    Od: "Jackare" <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gjdcfu$nm9$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Jackare" <j...@...pl> napisał w wiadomości

    > Mediana

    Ale co Ci da wartość środkowa - niewiele więcej niż średnia. Istotniejsza
    jest wartość najczęstsza lub przedział najczęstszy bo to bardziej realne.
    Taka wartość pokaże zarobki dominującej liczby osób w tej grupie zawodowej i
    wg mnie ma największą wartość informacyjną, np
    średnia w grupie niech będzie 3200 ale dominantą będzie przedział 3800-4100
    (a nawet liczba dajmy na to 3850) i będzie dotyczyć 65% liczebności grupy .
    IMHO to mówi więcej niż średnia, bo dolny pułap wartości branych do średniej
    to może być 1400 a górny 10 600 i niewiele z tego wynika
    --
    Jackare