eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakres obowiązków - czy musi być?Re: Zakres obowiązków - czy musi być?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!t8g2000prg.googlegroups.com!not-for-mail
    From: bhpekspert <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zakres obowiązków - czy musi być?
    Date: Thu, 08 Nov 2007 02:36:53 -0800
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 61
    Message-ID: <1...@t...googlegroups.com>
    References: <o...@m...oknoplus.com.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.12.139.170
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1194518214 6524 127.0.0.1 (8 Nov 2007 10:36:54 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Nov 2007 10:36:54 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <o...@m...oknoplus.com.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Avant Browser;
    FunWebProducts; Avant Browser),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: t8g2000prg.googlegroups.com; posting-host=83.12.139.170;
    posting-account=ps2QrAMAAAA6_jCuRt2JEIpn5Otqf_w0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:215011
    [ ukryj nagłówki ]

    On 8 Lis, 10:59, marcolphus <n...@z...mojego.maila> wrote:
    > Witam!!
    >
    > Podjąłem nową pracę i nie otrzymałem od pracowdawcy zakresu obowiązków.
    > Dowiedziałem się, że w tej firmie nikt takiego czegoś nie ma.
    >
    > I stąd moje pytanie - czy tak może być, czy pracodawca ma obowiązek
    > stworzenia mi tego zakresu?

    Do umowy o pracę pracodawca może dołączyć zakres obowiązków pracownika
    określający i konkretyzujący zadania oraz obowiązki spoczywające na
    pracowniku
    podczas wykonywania przez niego pracy. Zakres obowiązków pracownika
    określa
    również zakres jego odpowiedzialności.
    Podstawą do sporządzenia tego typu dokumentu jest art. 94 pkt 1 k.p.,
    zgodnie
    z którym pracodawca jest zobowiązany do zaznajamiania pracowników
    podejmujących
    pracę z zakresem ich obowiązków, sposobem wykonywania pracy na
    wyznaczonych
    stanowiskach oraz ich podstawowymi uprawnieniami.
    To trzeba wiedzieć!
    Pracodawca nie jest zobowiązany do sporządzania zakresu obowiązków
    pracownika
    w formie pisemnej.

    Obowiązek zachowania takiej formy nie wynika ani z Kodeksu pracy, ani
    z innych
    aktów prawnych. Dlatego pracodawca ma swobodę w przyjęciu odpowiedniej
    formy oraz określeniu treści dokumentu zawierającego zakres obowiązków
    pracownika.

    Forma zaznajomienia pracownika z zakresem jego obowiązków, sposobem
    wykonywania
    pracy na wyznaczonym stanowisku oraz jego podstawowymi uprawnieniami
    zależy wyłącznie od woli pracodawcy.
    Sporządzenie zakresu obowiązków pracownika w formie pisemnej, w formie
    odrębnego
    dokumentu lub przez zamieszczenie zakresu obowiązków w umowie o pracę
    wydaje się być bardziej korzystne dla pracodawcy.
    Przede wszystkim przy dochodzeniu roszczeń ze stosunku pracy
    pracodawca będzie
    mógł przedstawić na piśmie w celach dowodowych zakres obowiązków i
    odpowiedzialności,
    z którymi pracownik zapoznał się potwierdzając własnoręcznym podpisem.
    Innym powodem uzasadniającym sporządzenie zakresu obowiązków
    pracownika
    w formie pisemnej może być późniejsza ocena pracy pracownika lub
    przydatność
    w uzasadnieniu wypowiedzenia pracownikowi umowy o pracę.
    wiecej na ten temat
    http://www.bhp.org.pl/modules.php?name=News&file=art
    icle&sid=789

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1