PracaGrupypl.praca.dyskusjeZa dużo informatyków? › Re: Za dużo informatyków?
    From: " leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Za dużo informatyków?
    Date: Fri, 31 May 2002 15:04:31 +0000 (UTC)

    Michał M. <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jestem uczniem gimnazjum trzeciej klasy gimnazjum. Pewna nauczycielka
    > powiedziała nam dziś, "kto dziś planuje być w przyszłości informatykiem jest
    > lekko niepoważny. Informatyków w Polsce mamy tyle, że starczy ich na cały
    > świat". Lekko mnie to zdziwiło bo... bo wszyscy wiedzą jak wygląda rynek
    > pracy. Do tego rozwój technologii w przyszłości spowoduje zwiększone
    > zapotrzebowanie na programistów...
    >
    > Ale czy patrząc na tą sytuację obiektywnie... istnieje zagrożenie przesytu?
    >
    > Pozdrawiam

    Nauczyciela miała rację i nie miała racji. Generalnie rzecz biorąc rynek
    pracy także dla informatyków stał się rynkiem pracodawcy, a nie pracobiorcy.
    Niemniej jednak, w dalszym ciągu łatwiej znaleźć pracę (i to dobrze płatną)
    informatykowi, niż przedstawicielowi innych zawodów. Perspektywy także są
    niezłe, nic nie wskazuje, żeby komputery miały przestać być potrzebne. Ale
    oczywiście samo posiadanie jakiegoś dyplomu nie daje gwarancji zatrudnienia.

    Natomiast pamiętaj, że zawsze jest i będzie popyt na dobrych spcjalistów -
    dotyczy to także zawodów nieinformatycznych. Jeśli zastanawiasz się na
    wyborem zawodu, to nie sugeruj się informatyk czy nie, ale zastanów się, co
    Cię najbardziej interesuje, co jest twoją pasją. Nigdy nie będziesz dobry w
    jakimś zawodzie, jeśli nie będziesz tego lubił. Praca informatyka to wbrew
    pozorom żmudna dłubanina bez końca. Dobry informatyk zawsze znajdzie pracę,
    zaś kiepski lub przeciętny będzie miał problemy.

    Pozdrawiam i życzę wytrwałości.