PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyslalem CV › Re: Wyslalem CV
    From: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wyslalem CV
    Date: Fri, 29 Aug 2003 22:55:14 +0200

    > Czy moge (albo: czy powinienem) potwierdzic jego otrzymanie przez
    > ogloszeniodawce - czy nie wyjde na nadgorliwca (termin byl na 21 sierpnia)
    >
    > --
    > "Heavy is good, heavy is reliable.
    > If it does not work you can always hit him with it."
    > Boris the Blade

    Proponuję zadzwonić. Chodzi o to, że składanie aplikacji jest to oferowanie.
    A w normalnym biznesie jest tak, że jak się wyśle ofertę, to w granicach 3-7
    dni po przewidywanym terminie otrzymania przez stronę trzeba zadzwonić i
    spytać się czy oferta dotarła, czy wszystko w porządku, czy należy może coś
    uzupełnić i wyjaśnić... itd. Tak się robi normalnie we firmie jak się komuś
    składa zapytanie ofertowe.
    Odpowiedź na ofertę jest sprawą umowną. To znaczy czas - nie jest określony.

    Większość firm odpowiada z reguły w ciągu 14 dni roboczych na wszelkie
    pisma.
    Instytucje mają ustawowo czas 30 dni roboczych na rozpatrzenie, ponieważ
    rozpatrują w trybie wniosku. (Nie można na ofercie pracy dopisać w lewym
    dolnym słowa PILNE - bo wygląda to nieprofesjonalnie)
    W firmach których jest prowadzona rekrutacja, a nie został określony termin
    post. rekrutacyjnego - można zadzwonić i zapytać o to kiedy będzie
    prowadzona rekrutacja.

    Jasne że zadzwoń, nie bój się podnieść słuchawki.
    10% spraw można załatwić listem lub mailem.
    50% spraw można załatwić jednym telefonem
    100% spraw można załatwić osobistą rozmową.
    Tak uczą na przedstawicieli handlowych w jednej firmie.

    Z reguły dzwonisz i babka sama zaproponuje sprawdzenie czy dotarło i czy
    wszystko się zgadza, później podziękujesz, życzysz miłego dnia i może Cię
    ktoś zapamięta w firmie, kto będzie miał kilka procent udziału w decyzji.

    Przykład - kierownik jednej z firmy w której składałem aplikacje listem, nie
    przejrzał ponieważ wrócił po urlopie. Jak zadzwoniłem, nie minęło 3 dni i
    byłem po rozmowie kwalifikacyjnej - a czekałem na ten telefon chyba z
    miesiąc.

    Th