PracaGrupypl.praca.dyskusjeWpowiedzialem umowe o prace. › Re: Wpowiedzialem umowe o prace.
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wpowiedzialem umowe o prace.
    Date: Sat, 03 Aug 2002 10:08:18 GMT

    Pięknego dnia Sat, 03 Aug 2002 08:36:38 +0200, Tyrmand
    <b...@k...net.pl> zakodował:

    >niezadowolony. Wreszcie 31 lipca rzucilem podaniem o zwolnienie, dzien

    No, to jak to podanie o zwolnienie, to wcale nie spodziewaj się, że
    skończysz dzięki temu pracę u tego pracodawcy (nie znam dokładnie
    treści, ale nazwa sugeruje podanie o rozwiązanie umowy za
    porozumieniem stron, na co pracodawca musiałby wyrazić zgodę). Trzeba
    było złożyć wypowiedzenie.

    >Tyle tytulem przydlugiego wstepu. Mam pytanie, czy moze zmusic mnie z KP w
    >reku do pracy w czasie przyslugujacego mi urlopu w zamian za ekwiwalent?

    Urlopu ma Ci udzielić zgodnie z planem urlopów (jak go nie ma, to
    zadzwoń do PIP, niech sprawdzą i ukarają). Jak w planie urlopów nie
    masz urlopu w tym okresie, to będzie bardzo trudno (w zasadzie bez
    zgody pracodawcy nie ma urlopu). Jak masz zaplanowany w tym czasie
    urlop, to musi podać ważną przyczynę i pokryć koszty związane z
    odwołaniem zaplanowanego urlopu.

    KP
    Art. 163. Par. 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem
    urlopów. Plan urlopów ustala pracodawca, w uzgodnieniu z zakładow?
    organizacj? zwi?zkow?, bior?c pod uwagę wnioski pracowników i
    konieczno?ć zapewnienia normalnego toku pracy.
    Par. 2. Plan urlopów podaje się do wiadomo?ci pracowników w sposób
    przyjęty u danego pracodawcy.
    Par. 3. Na wniosek pracownicy udziela się jej urlopu bezpo?rednio po
    urlopie macierzyńskim.

    Art. 164. Par. 1. Przesunięcie terminu urlopu może nast?pić na wniosek
    pracownika umotywowany ważnymi przyczynami.
    Par. 2. Przesunięcie terminu urlopu jest także dopuszczalne z powodu
    szczególnych potrzeb pracodawcy, jeżeli nieobecno?ć pracownika
    spowodowałaby poważne zakłócenie toku pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775