PracaGrupypl.praca.szukanaWłasny sklep internetowy (long)Re: Własny sklep internetowy (long)
    From: j...@g...pl (Jakub Żołędziowski)
    Newsgroups: pl.praca.szukana
    Subject: Re: Własny sklep internetowy (long)
    Date: 3 May 2003 11:24:57 +0200

    W chwili natchnienia Piotrek <p...@p...onet.pl.NOSPAM> napisał, co
    następuje:

    Witam.

    Ja mam zamiar sam zrobić sklep internetowy za okolo rok, wlasnie zaczynam
    pisac prace licencjacką na ten temat :-)
    Jeślio chcesz prowadzić sklep internetowy to po rpstu przydało by się
    założyć działalność gospodarczą i znaleść lukę w rynku. Ja osobiście chcę
    zrobić drową konkurencję dla www.kosmetyki.net.plotwirając porządny sklep z
    kosmetykami Oriflame :-) Jednak porządny sklep będzie kosztował conalmniej
    2000zł (ja sam nie umię piać oprogramowania - np. sklepu, ale mam kilka
    ciekawych pomysłów i jestem peien że mi się uda :-)

    A ty jakie masz plany?

    pozdrawiam
    Piotrek

    Dzięki za zainteresowanie pytaniem.
    To, że przydałoby się założyć działalność gospodarczą to niby rozumiem (choć
    tak naprawde to nie do końca. Myślałem, ze w chwili kiedy miałbym prace
    bezpośrednio związaną z klientami jak np. agent ubezpieczeniowy itp to musze
    założyć działalność, a tutaj myślałem, ze nie jest to wymagane, ale pewnie
    się mylę). Wybacz Piotrku, żem aż taki głupi, ale jednego nie bardzo
    rozumiem - napisałeś mianowicie '... i znaleść lukę w rynku'. A po co aż mam
    szukać luki na rynku ? Chyba, że nie zrozumiałem Twoich słów po prostu, a
    miało to znaczyć, że powinienem wybrać branże, która nie jest bardzo
    rozpowrzechniona , żeby się nie okazało, że byłbym powiedzmy 1000-ną
    jednostką handlującą książkami w sieci, czy coś w tym stylu ? Czy dobrze
    zinterpretowałem Twoje słowa ?
    Jeśli chodzi o to to myślałem nad sklepem z płytami CD online lub sklepie z
    literaturą informatyczną. Problem tylko w tym jak to zrobić, aby być
    konkurencyjnym (rzecz jasna w sposób 'zdrowy') dla innych księgarnii
    internetowych w ten sposób, aby to ludzie mój sklep chcieli wybrać, a nie
    ten już istniejący - co zapewnie łatwe nie byłoby, ale cały czas główkuję co
    i jak.... Acha: To, ze wspominałem i o sklepie z płytami kompaktowymi oraz z
    literaturą informatyczną to dlatego, że cały czas nie podjąłem jednoznacznej
    decyzji bo staram się jakoś zorientować co (gdyby wogóle powstało) miałoby
    większe 'wzięcie'. To wszystko jest na razie w fazie 'rozmyślania,
    planowania' itp, a do rezulatów zapewne daleko. Co do finansów to wiadomo,
    że najpierw trzeba 'włożyć' żeby potem mój 'wyjmować'. Dlatego takie wlaśnie
    poważne rozważania w co zainwestować, żeby ta inwestycja (jak sądzę niemała)
    przynajmniej się zwróciła, a jeszcze do tego pozwoliła zarobić. A wogóle to
    wydawało mi się, że istnieje coś takiego, jak doradztwo przedsiębiorczości
    czy jakoś tak (nazwa rzecz jasna wymyślona prze ze mnie na poczekaniu) gdzie
    mógłbym pójść, przedstawić plany i zasięgnąć porady co i jak...?
    Wie ktoś o czymś takim, czy mnie się tylko zdawało i coś takiego nie
    istnieje ?

    Raz jeszcze dzięki za info.<STOP>
    Będe wdzięczny za jakieś wskazówki. <STOP>
    Sorry, że tak długo. <STOP>
    Pozdrawiam <STOP>
    Kuba

    --