PracaGrupypl.praca.dyskusjeWłasna firma 3 głupie pytania.Re: Własna firma 3 głupie pytania.
  • Data: 2005-02-20 21:55:11
    Temat: Re: Własna firma 3 głupie pytania.
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/20/2005 10:21 PM, puciek2 wrote:
    > Z góry przepraszam za głupie pytania.
    > Rozliczam się na podwtawie książki przych/rozch jestem VAT-owcem.
    >
    > 1. Czy przy rozliczaniu przychodu/dochodu dolicza się VAT
    > czy wszystkie takie rozliczenia są netto ?

    Jeśli (jak piszesz) jesteś płatnikiem VAT, to oczywiście netto, VAT
    rozliczasz w oddzielnym rejestrze i na innych formularzach. Jeśli nie
    jesteś - to brutto, ale tu sprawa może być bardziej zawiła. W każdym
    przypadku - sądzę, że potrzebujesz fachowej pomocy, lub przeczytania
    kilku książek - za "moich czasów" bardzo mi się podobało "ABC small
    businesu", widziałem niedawno w księgarni wersję na rok 2004.

    > 2. Czy trzeba wysyłać PIT 5 nawet wtedy gdy podatek wychodzi zerowy
    > czy też można wysłać dopiero po wystąpieniu jakiejś kwoty do
    > zapłaty ?

    O ile nic się nie zmieniło, to dopiero po wystąpieniu jakiegoś podatku
    do zapłaty. Choć do 20 stycznia trzeba zdaje się było potwierdzić wybór
    książki jako formy opodatkowania na dany rok. Ale zapewne nie dotyczy to
    deklaracji VAT, którą składasz co miesiąc.

    > 3. Do kiedy w lutym trzeba się rozliczyć z podatku za styczeń.
    > Do dzisiaj czyli 20-tego czy do 21 ze względu na dzień wolny ?

    Tak na chłopski rozum, powinno się przesunąć do jutra. Ale gdybym miał
    wątpliwości, tak jak Ty, to wolałbym przebiec się na pocztę i wysłać
    dzisiaj...

    Tak BTW, to pl.biznes byłaby zdaje się właściwszą grupą.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "U nas się na wszelki wypadek jednemu i drugiemu odrąbuje głowę. Nuż