PracaGrupypl.praca.dyskusjeWarunki szkodliwe - totalna ignorancja? › Re: Warunki szkodliwe - totalna ignorancja?
    From: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Warunki szkodliwe - totalna ignorancja?
    Date: Sun, 30 Apr 2006 09:24:41 +0200

    On Fri, 28 Apr 2006 22:03:23 +0100, paint line wrote:

    > Jestem malarzem proszkowym w APW w plonsku. W tej firmie pracownikom nie
    > placi sie dodatku "szkodliwegop" do wykonywanej pracy. Wymienie tylko
    > podstawowe punkty:
    >
    > 1 bardzo wysokie pole elektrostatyczne
    > 2 pyl farby proszkowej wieloktornie przekraczajacy norme
    > 3 halas wyjacych silnikow od wentylatorow
    > 4 wysoka temperatura w miejscu pracy

    Teoretycznie każdy pracownik powienien mieć rozeznanie co do
    występujących w środowisku pracy szkodliwości. Ma temu służyć m.in.
    ocena ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy. Pracownicy
    powinni być z nią następnie zapoznani. Szkolenie w zakresie bhp powinno
    dawać rownież pewne podstawy znajomości prawa pracy. Wiedza uzyskana
    podczas szkolenia bhp powinna wystarczyć do tego żeby nie pisać czegoś
    takiego jak *paint* na grupę dyskusyjną; nawet bez googlowania. ;)
    Opisane przez *painta* warunki środowiska pracy nie dają się określić
    tak jak on to zrobił. Określenia "bardzo wysokie pole elektrostatyczne",
    "pył przekraczający normę", czy "hałas" albo "wysoka temperatura"
    świadczą, że dyskutant jest niedouczony. :)
    Jeżeli są przekroczenia normatywow higienicznych, to podaje się konkretne
    wartości ponad NDN, NDS, NDSCh, WBGT (i jeszcze parę innych), albo ich
    krotności.

    > Gdzie mozna szukac pomocy, zeby w/g prawa zaklad jednak placil nam dodatki
    > szkodliwych warunkow pracy?

    Najpierw należy sprawdzić u pracodawcy, czy wypłaca taki dodatek, bo to
    zależy od wewnętrznych regulacji.

    > Wiekszosc z nas nie ma nawet zrobionych badan lekarskich, dopuszczajacyh do
    > pracy w pyle, nie mowiac juz o obowiazkowych badaniach okresowych.

    I jak widać powyżej, ta "wiekszość" nigdy nie przeszła faktycznego szkolenia
    bhp.

    > Kiedys byla jakas kontrola i stwierdzono zbyt wysokie zapylenie, ale nikt
    > sie tym nie zajal na tyle, zeby cos zrobic w tym temacie.
    > A moze taka praca wogole nie kwalifikuje sie do prac "szkodliwych dla
    > zdrowia" ?

    Jeśli *paint* faktycznie jesteś pracownikiem APW Poland Sp. z o.o.
    w Płońsku, to PIP będzie miało tam sporo do zrobienia. :D
    Przynajmniej w zakresie przygotowania pracownikow do pracy.

    --
    abakan