PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop okolicznościowy z okazji ślubu - pytanie › Re: Urlop okoliczno?ciowy z okazji ?lubu - pytanie
  • Data: 2006-02-22 23:09:33
    Temat: Re: Urlop okoliczno?ciowy z okazji ?lubu - pytanie
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:spppv11tq64l87ed00a9ob6p3vltsg5j4g@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > BTW. Pogrzeb tez musi byc swiecki?
    Pogrzeb jest aktem wymaganym przez prawo (świeckie). Nie pamiętam jakie, ale
    mój zmarły kolega chciał, aby jego prochy rozsypano w górach, które kochał i
    okazało się to niemożliwe. gdyż jak nam oznajmiono prawo wymaga ustalenia
    miejsca pochówku. Zezwolono jedynie na podzielenie prochów i części
    pochowania a części rozsypania. Nie pamiętam co było podstawą, więc tylko
    podzucam trop. Niemniej jeśli to ma umocowanie prawne, to fakt udziału
    klechy jako "mistrza ceremonii" w niczym IMO nie zmienia "świeckości", czy
    też "cywilności" aktu pochówku.

    > Teraz nie wiem, skąd ograniczenie, że musi być akt z USC (nie znam
    > przepisu, który to stwierdza) a tym samym pozbawienie zwolnienia
    > osób, które chcą mieć ślub tylko przed Bogiem (choć akurat
    > przed rzymskokatolickim jest to trudne - bo proboszcz biegnie do USC).
    Sądzę, że osoby wyznań/kościołów nie mających podpisanych z państwem polskim
    stosownych umów po prostu nie zawierają w zakresie swego obrządku małżeństw
    prawnie skutkujących w Polsce.

    Jotte