PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop - nietypowa sytuacjaRe: Urlop - nietypowa sytuacja
  • Data: 2002-07-16 16:06:53
    Temat: Re: Urlop - nietypowa sytuacja
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    bobers wrote:
    > Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał

    > Owszem, o ile praca tgrwa dłużej, niż 8 lat.

    Jeśli nie zalicza się okresu studiów to zalicza szkołę średnią (4 lata
    AFAIR) - te 8 lat to jest tak jakbyś zamiast uczyć się pracował i zalicza ci
    się 8 lat + praca po ukończeniu studiów (lub między ukończniem szkoły
    średniej i podjęciem studiów) natomiast nie wlicza się pracy w okresie nauki
    chyba że takie wyliczenie byłoby korzystniejsze dla pracownika.
    Przykład 1:
    ukończyłeś szkołe średnią, poszedłeś do pracy i po 2 latach rozpocząłeś
    studia zaoczne jednocześnie pracując (trwały 5 lat). Po ukończeniu studiów
    przepracowałeś rok. Wyliczenie stażu jest IMO następujące albo 4 lata za
    szkołę średnią i 6 lat stażu pracy (razem 10), albo 8 lat za wykształcenie
    wyższe i 1 rok po ukończeniu studiów (razem 9) i (tego nie jestem pewien) 2
    lata pomiędzy szkołą średnią i studiami (jeśli tak, to byłoby razem 11 i
    jest to wariant korzystniejszy dla pracownika)
    Przykład 2:
    Studia zaoczne trwające 5 lat podjąłeś równolegle z pracą. Po ich ukończeniu
    masz albo 8 lat stażu za wykształcenie wyższe, albo 4 lata za średnie i 5
    lat pracy (razem 9 - korzystniejszy wariant)
    Najlepiej zawsze skonsultować się z prawnikiem w inspekcji pracy - to
    najpewniejszy sposób

    Pozdrowienia

    --
    Darek