PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o prace w formie ustnej › Re: Umowa o prace w formie ustnej
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o prace w formie ustnej
    Date: Fri, 13 Oct 2006 21:57:30 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 13 Oct 2006 19:35:26 +0200, W.W. <N...@i...pl>
    w <egoj6o$6b0$1@kastor.ds.pg.gda.pl> napisał:

> [...]
    > umowy na pismie. Wypelnilem i podpisalem jedynie kwestionariusz osobowy.
    > Mijaly dni i szef przeciagal podpisanie umowy (urlop kadrowej, pozniej urlop
    > szefa...blablabla). Teraz, po 3 miesiacach pracy, w momencie checi zmiany
    > wymiaru godzinowego z calego na pol etatu oraz na forme pracy zdalnej
    > (wczesniej bylo to ustalone ustnie z szefem), zazadalem decyzji co do
    > spisania umowy. Okazalo sie, ze ja niby od 2 miesiecy mam umowe i szef
    > odprowadza od mojego wynagrodzenia podatek oraz ZUS:].
    > Ale jak to mozliwe? Czy umowa "zawarta" w ten sposob jest wazna?

    Masz papier z podpisem ciebie i przede wszystkim właściciela bądź
    dyrektora zakłądu pracy?
    Jak nie, to nie pracujesz, bo niby z czego będą cię ścigali jak nie
    przyjdziesz do pracy, albo z czego ty będziesz ścigał ich, gdy ci nie
    zapłacą?

    > Czy pismo z ustaleniami co do rodzaju umowy i jej warunkow (o ktorym mowa w
    > KP) powinno byc podpisane, aby bylo wazne? Zgodnie z logika wychodzi na to,

    Jak nie jest podpisane, to musiałbyś być wywiadem USA, aby udowodnić, że
    nie zostało wydrukowane na twojej drukarce.

    > ze NIE, ale chodzi mi o to czy pracodawca pozniej moze sciamniac, ze takie
    > pismo mi przekazal w zwiazku z czym umowa jest wazna?

    Nie ma podpisu, nie ma umowy.

> [...]
    > pozniej jakos wycofac, jesli umowa byla niewazna?
    > Dodam jeszcze, ze przy zaistnialej sytuacji (negocjacje co do dalszej pracy
    > sie przeciagaja, w zwiazku z czym nie pracuje) szef zwleka z wyplata
    > wynagrodzenia za ostatni miesiac kilkanascie dni. Czy przy braku umowy moge
    > domagac sie swojego wynagrodzenia przed Sadem Pracy? Swiadkow, tego, ze
    > pracowalem mam (5 osob) i watpie, zeby zlozyli falszywe zeznania (chociaz
    > wszystko mozliwe). Ponadto poprzednia wyplate dostalem na konto z konta
    > firmowego z podpisem "wynagrodzenie", takze slad tego, ze pracowalem jest.

    No tutaj to jest tak pomoczone, że powinieneś porozmawiać z jakimś
    prawnikiem, a i on najprawdopodobniej mógłby się wypowiedzeić dopiero po
    przejrzenie dokumentów, których twój pracodawca ot tak mu nie da.

    [ ... ]
    > To moja pierwsza praca, stad w temacie jestem troche zielony. Przeczytalem
    > Kodeks Pracy juz wczesniej, ale rzeczywistosc wydaje sie bardziej zlozona:).

    Co tu jest skomplikowanego - pierwszy dzień, ma być umowa, inaczej
    wszystko się może zdarzyć, i zdziwiony może być nie tylko pracownik.

    > W.W.

    ja czyli jakub
    Revoke.