PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę na czas określony - pytanie. › Re: Umowa o prace na czas okre?lony - pytanie.
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o prace na czas okre?lony - pytanie.
    Date: Tue, 7 Jun 2005 20:59:57 +0200

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:d84ljc$29cg$1@node2.news.atman.pl...
    > Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Przemek Z <z...@w...pl>
    > wystukał[a]:
    >
    > Na umowie o pracę *może* być kwota mniejsza niż najniższa krajowa.
    > Chodzi o to, aby potem płaca brutto (czyli np. podstawa plus premia) nie
    > była niższa niż 849 zł. Niektóre firmy mają tak, że mają małą podstawę,
    > a resztę regulują premią. Dopóki potem wypłaty brutto (ze składkami zus)
    > nie będzie miała mniej niż 849 to wszystko ok.

    Nie znam sie, ale tak z ciekawosci: premia nie jest przeciez obowiazkowym
    skladnikiem pensji. Z tego co wiem moze byc uznaniowa lub "regulaminowa" i w
    obu przypadkach moze sie zdarzyc w praktyce jej nie wyplacenie - w przypadku
    "uznania, ze nie" lub nie spelnienia jakichs warunkow. Wiec na umowie moze
    widniec nizsza od minimum podstawa i premia, a rzecz sie robi nielegalna
    dopiero w razie nie wyplacenia za ktoryms razem "premii"?
    Dziwnie mi to wyglada, bo spotykalam sie wielokrotnie z oplacaniem
    przedstawicieli handlowych na zasadzie "minimalna plus prowizja" - w
    wiekszosci tych przypadkow prowizja wychodzila wszystkim wyzsza od pewnego
    minimum, ale choc kazdy z pracodawcow marzyl o jak najnizszej podstawie,
    nikt nie dawal na umowie kwoty "minimalna krajowa minus minimalna prowizja,
    przy ktorej sie jeszcze nie wylatuje".

    I.