eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa na czas okreslony, praca zdalnie - problemyRe: Umowa na czas okreslony, praca zdalnie - problemy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: "aga" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa na czas okreslony, praca zdalnie - problemy
    Date: Mon, 20 Nov 2006 01:13:20 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 80
    Message-ID: <ejqrv0$hhg$1@news.task.gda.pl>
    References: <ejqis1$pui$1@news.task.gda.pl> <s...@j...kofeina.net>
    NNTP-Posting-Host: agab.ds.pg.gda.pl
    X-Trace: news.task.gda.pl 1163981601 17968 153.19.217.188 (20 Nov 2006 00:13:21 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Nov 2006 00:13:21 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2962
    X-Antivirus: avast! (VPS 0649-1, 2006-11-18), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:196774
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    wiadomości news:slrnem1mtk.t4o.jakub@jakub.kofeina.net...
    > Dnia Sun, 19 Nov 2006 22:38:10 +0100, aga <a...@i...pl>
    > w <ejqis1$pui$1@news.task.gda.pl> napisał:
    >
    >> Witam,
    >> moja sytuacja przedstawia sie nastepujaco:
    >>
    >> Pracowalem w firmie informatycznej na caly etat od lipca do wrzesnia. Z
    >> szefem ustalilem wczesniej, ze od pazdziernika moge pracowac na 1/2 etatu
    >> zdalnie. Tydzien przed koncem wrzesnia przypomnialem mu jeszcze o tym.
    >> Szef
    >> mial postanowic co dalej. Mial znalezc dla mnie projekt/czesc projektu,
    >> nad
    > [ ... ]
    >> Od pazdziernika (zgodnie z ustaleniem) nie przyjezdzalem do firmy. Szef
    >> pare
    >
    > Ustalenia nie było na piśmie, prawda?

    Racja, niestety nie bylo. Myslalem, ze decyzje szybko zapadna i bedzie albo
    w jedna albo w druga strone.

    >> spieszyl sie, zeby ustalic wszystko dokladnie. Dopiero ok. 20
    >> pazdziernika
    >> podpisalem aneks do umowy, ze od 1 listopada nastepuje zmiana wymiaru
    >> godzinowego.
    >
    > A dopiero pojawiło się od 1 listopada.

    Ale i tak w aneksie zmianie od 1 listopada ulegl tylko wymiar godzinowy. Nie
    ma zadnej wzmianki o tym, ze jest to praca zdalna. Mowilem o tym szefowi,
    ale stwierdzil, ze on nie wiem jak do tego podejsc, a jak nie bede wykonywal
    swojej pracy to po prostu mnie zwolni. Kadrowa stwierdzila, ze tez nie wie
    jak to zapisac. Obawialem sie, ze moze byc pozniej z tym problem.

    >> I teraz najwazniejsze:
    >> W pewnej z rozmow dal mi do zrozumienia, ze za pazdziernik nie bedzie
    >> nalezalo mi sie wynagrodzenie (?!).
    >
    > No jest to nawet logiczne - nie wykonywałeś pracy.
    > Maiłeś umowę, bo jej zmiana nastapiła od 1 listopada, a od 1 października
    > nie przychodziłeś do pracy i jest jedna wielka dziura w ewidencji
    > twojego czasu pracy.

    Nie wykonywalem swojej pracy, bo nie mialem zorganizowanego "stanowiska"
    pracy przez to, ze szef nie wiedzial co mam robic i nie dostarczyl
    potrzebnych rzeczy. Dopiero w chwili podpisania aneksu (20 pazdziernika),
    dostalem ogolne polecenia i moglem zaczac cokolwiek robic (chociaz i tak w
    dalszym ciagu nie znam konkretow). Od 1 listopada moja sytuacja dalej jest
    taka sama (tak jak napisalem wyzej), wiec w razie czego pracodawca moze w
    swietle prawa nie wyplacic mi wynagrodzenia? Bo przeciez nie bede
    przychodzil do pracy do siedziby firmy.
    Podczas pracy na miejscu nie bylo zadnej karty obecnosci (takowa powinna
    normalnie byc?). Wogole brak organizacji w firmie jest porazajacy (brak
    przeszkolenia BHP, badan itp -> tylko zapewnienia szefa, ze trzeba
    zrobic..).

    > Dla mnie, to powinieneś się cieszyć, że nie dostałeś art 52, szefowi
    > widać jestes potrzebny, albo cię ceni, albo coś szykuje, więc dalej
    > pracujesz, tylko od listopada w zmienionym wymiarze godzinowym.
    > Potraktuj październik jako urlop bezpłatny, tak chyba bedzie
    > najbezpieczniej, bo niczego namacalnego dla firmy nie zostawiłeś.

    A gdyby pracownik przychodzil do pracy, ale wskutek zlej organizacji pracy
    tez nie bylo zadych "produktow" jego pracy, to pracodawca moglby nie
    zaplacic (?!). Ja do tego podchodze w ten sposob (moze blednie).
    Art.81 KP nie gwarantuje mi wynagrodzenia w tej sytuacji?
    Przeciez nie moze byc w ten sposob, ze kiedy z winy pracodawcy pracownik nie
    moze wykonac swojej roboty, pracodawca stwierdza, ze skoro nie ma rezultatow
    pracy to nie ma wynagrodzenia...

    > To moje osobiste zdanie.
    > ja czyli jakub

    Dziekuje za odpowiedz.
    pozdrawiam
    Bartek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1