PracaGrupypl.praca.dyskusjeUbezpieczenie społeczne - dobrowolnieRe: Ubezpieczenie społeczne - dobrowolnie
  • Data: 2006-03-04 15:53:12
    Temat: Re: Ubezpieczenie społeczne - dobrowolnie
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    aby korzystać z bezpłatnej opieki medycznej trzeba podlegać
    ubezpieczeniu zdrowotnemu. Ubezpieczenia społeczne to emerytalne
    (emerytura), rentowe (renta) i chorobowe (prawo do zasiłku chorobowego
    i macierzyńskiego).
    Jeżeli jesteś bezrobotny, to możesz się zarejestrować w urzędzie pracy
    i będziesz miał ubezpieczenie zdrowotne bezpłatnie.
    Możesz też dobrowolnie zawrzeć umowę z NFZ na opiekę medyczną, ale to
    kosztuje chyba ponad 200 zł miesięcznie. Myślę, że urząd skarbowy już
    nie sprawdza, skąd masz na to pieniądze, a nawet gdyby sprawdzał, to
    chyba można stwierdzić, że pochodzą z jałmużny (która - tak mi się
    obiło o uszy - nie podlega opodatkowaniu).
    Ubezpieczenie zdrowotne to nie luksusowy samochód czy apartament, żeby
    urząd skarbowy tym się zajmował.
    Odnośnie do ubezpieczenia w firmie ubezpieczeniowej - nie mam
    orientacji.

    wa