PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzukający pracujący › Re: Szukający pracujący
    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szukający pracujący
    Date: Tue, 18 Apr 2006 16:21:40 +0200

    W wiadomości <news:e1t7il$2p2$1@inews.gazeta.pl>
    Kira <c...@e...wytnij.pl> pisze:

    > Gdyby to był faktycznie dobry, ceniony specjalista, to tak
    > na 90% ruchy sama zaczęłabym wykonywać ;-) Tak, wiedząc że
    > to do obecnego pracodawcy dotrze :-)

    Czyli próbowałabyś zwerbować danego pracownika starając się, by wieści o tym
    dotarły do jego pracodawcy?
    Dobrze zrozumiałam?
    Tyle tylko, że to zupełnia inna sytuacja :)

    > Natomiast z podwórka własnego - chciał kiedyś do nas przejść
    > całkiem niezły handlowiec właśnie z firmy znajomego. Tyle, że
    > popełnił zasadniczy błąd: jako argument zastosował 'posiadam
    > wypracowaną bazę klientów, których zabiorę ze sobą'. I na tym
    > właśnie popłynął - bo w tym momencie przestało mi zależeć na
    > zatrudnieniu go (no bo po co mi menda która odchodząc będzie
    > kombinować jak mi uwalić sprzedaż?)

    Trochę zbaczając z tematu - nie rozumiem, dlaczego traktujesz takiego
    człowieka w kategoriach mendy?
    Jeśli wypracował sobie bazę klientów, jeśli nie podpisywał z pracodawcą
    lojalek, to ma pełne prawo z owej bazy korzystać gdy przejdzie do innej
    firmy. To nie jest w żaden sposób zabronione. Zresztą bardzo często bywa
    tak, że klient sam woli utrzymywać kontakty z konkretnym człowiekiem (w
    pewnym sensie jego opiekunem), a nie z firmą, więc nawet po odejściu tego
    człowieka, będzie próbował znaleźć właśnie jego, a nie decydować się na
    usługi jego pierwotnej firmy macierzystej.

    > a za to odczułam sporą chęć pogadania jednak ze znajomym.

    Znajomy, znajomym, znajomego.
    Mówimy o_konkurencji_ :)
    W biznesie pokrewnej branży nie ma przyjaźni, a przynajmniej nie takich, że
    robi się sobie pod górkę w imię lojalności w stosunku do konkurenta, choćby
    nawet od czasu do czau piło się z nim piwo w pubie.

    > Facet wyleciał z roboty z wilczym biletem.

    A można wiedzieć w jakim celu zrobiłaś coś takiego?

    > O ile wiem, pracę w swoim zawodzie znalazł dopiero w Poznaniu. A dobry
    > był...

    Jeśli do tego wszystkiego zabrał ze sobą całą bazę klientów, to wyobrażam
    sobie, że był wyjątkowo pożądany :)

    > Proponuję jednak mocno uważać co się robi i w jaki sposób,
    > bo jedna taka wpadka potrafi człowieka wywalić z branży na
    > bardzo, bardzo długo.

    To naprawdę zależy od sytuacji.

    > Wiesz, biorę między innymi całkiem niezłe pieniądze za
    > konsultacje logistyczne właśnie w firmach konkurencyjnych.
    > I zapewniam Cię, że wychodzę na tym znacznie lepiej, niż
    > gdybym skupiła się na swojej działce i próbowała z nimi
    > konkurować.

    Widocznie akurat_to_, co robisz, nie stanowi żadnego zagrożenia dla Twojego
    własnego biznesu.

    > Choćby dlatego, że mam w chwili obecnej dostęp
    > do naprawdę rewelacyjnych cen hurtowników i podwykonawców
    > tychże firm - opłaca się wszystkim.

    Ale gdybyś miała bezpośrednie dojście do hurtowników i podwykonawców i
    równie atrakcyjne ceny, to pewnie inaczej byś myślała :)

    > Czasami ten własny interes potrafi leżeć zupełnie gdzieś
    > indziej, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

    Oj pewnie, że tak, ale skupiając się na konkretnie tu omawianym temacie nie
    uważam, by "podkablowanie" szefowi konkurencyjnej firmy, że jego pracownik
    próbuje go wyrolować, było rozsądnym posunięciem. Myślisz, że ów szef to
    doceni i odpłaci się tą samą lojalnością? :)

    --
    Nixe