PracaGrupypl.praca.dyskusjeSEP › Re: SEP
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: SEP
    From: Shrek <l...@w...pl>
    Date: Tue, 15 Oct 2002 22:42:33 GMT

    Dnia 15 paŸ 2002, "lech" <v...@p...onet.pl> zapodal(a):

    Zalezy jaki kurs. Jak taki zwykly na eksploatacyjne do 1 kV, to jezsli sie
    znasz na instalacjach to musisz wziac najnowsze normy albo jeszcze lepiej
    jakas nowa ksiazke o projektowaniu instalacji i sie nauczyc kilku rzeczy,
    bo to sama teoria. Ja zdawalem bedac studentem na Politechnice i w
    zasadzie to byla formalnosc (mozna bylo zdac SEP i miec 4 z BHP, lub pisac
    egzamin u profesora, podobno SEP to latwiejsze rozwiazanie). W praktyce:

    Typy sieci w instalacjach
    Ochrona przeciwporazeniaowa
    Wylaczniki roznicowe (zasada dzialania)
    Stopnie ochrony urzaden (IP)
    SELV,PELV, i separacjia galwaniczna (to podpada pod ochrone p poraz)
    Szeregi bezpiecznikow i wylacznikow, przewodow itp
    Dobor zabezpieczen do silnikow (ale to chyba dlatego, ze mam jeszcze
    uprawnienia na napedy)
    Pierwsza pomoc.
    a i oczywiscie kolory zyl w przewodach.

    W praktyce jak to wiesz to mozesz spokojnie dlubac przy instalacjach tyle
    ze bez uprawnien, jak nie wiesz to pewnie cos spieprzysz;)

    Pozdr. Shrek.