PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozpoczecie DG › Re: Rozpoczecie DG
    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozpoczecie DG
    Date: Tue, 16 Dec 2003 00:53:22 +0000 (UTC)

    In article <brl9dp$5c5$1@inews.gazeta.pl>, Dominik wrote:

    > No to chyba czekamy do 1 stycznia?;) Ale z tym podatkiem - moglbys mi
    > wyjasnic mniej wiecej o co biega, lub zarzucic jakiegos linka lub cos w tym
    > stylu - ja niestety jestem calkiem zielony w te klocki i jezeli chodzi o
    > rozliczanie tego wszystkiego to mam zamiar zdac sie na znajomego
    > ksiegowego - sam daje tylko pomysl a wykonanie to licze na wsparcie innych
    > ;)

    Zakładaj teraz. Idea 'wszystko w jednym okienku' jest szlachetna, ale ja
    jakoś tego nie widzę, te wszystkie urzędy są zupełnie ze sobą niezgrane,
    nie wie lewa ręka co robi prawa. Jedyna interakcja jaką zauważyłem podczas
    zakładania DG to była konieczność wpłaty opłaty za zgłoszenie VAT na konto
    urzędu miasta. :) I jakoś nie wierzę, żeby to wszystko ot tak 'cyk' się
    w piątek 02.01.2004 miało pozmieniać. Przynajmniej na początku będzie taki
    burdel, że będziesz do wakacji tę DG rejestrował, takie jest moje zdanie.

    A więc biegiem do urzędu miasta/gminy, powinieneś przed świętami dostać
    wpis, a potem to już z górki, REGON to niemal na poczekaniu, ZUS to bajka,
    tylko US może marudzić, ale jeśli masz NIP, to w sumie też to od razu
    załatwisz. Zasadniczo zdążysz przed 20.01 i zgłoszeniem na 19% podatek. ;)

    Tylko rozważ sobie, czy będziesz tyle zarabiał, żeby się te liniowe 19%
    pakować, bo tutaj nie ma ulg i chyba kwoty wolnej.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl