PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozliczenie przez DG › Re: Rozliczenie przez DG
    From: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozliczenie przez DG
    Date: Thu, 31 Jan 2008 22:45:07 +0100

    Użytkownik "ToMac" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:op.t5s6ainfrl4mzx@stacjonarny...
    > Witam,
    >
    > Jestem zatrudniony na umowe o prace na czas nieokreslony, ale mysle nad
    > zalozeniem firmy i zapronowanie pracodawcy rozliczanie sie przez nia.
    > Zalozmy, ze zarabiam 3000 tys zl. na reke, brutto bedzie to 4250zl, a
    > calkowity koszt pracodawcy wyniesie 5040zl.
    > Chcialbym zaproponowac pracodawcy, aby nadal co miesiac wydawal na mnie
    > 5000zl, ale w rozliczeniu przez moja firme.
    > I teraz caly moj problem sprowadza sie do faktu, ze nie mam pojecia ile z
    > tych 5000zl byloby rzeczywiscie dla mnie?
    > Pytania pomocnicze:
> [...]

    1. 5 tys powinienes podac netto. Vat jest dla pracodawcy przezroczysty. Nie
    są to jego pieniądze a tylko przepływ finansowy. Co wyda to odliczy.
    2. Jeżeli w ciągu ostatnich 5 lat nie prowadziłes DG to na podstawie nowej
    ustawy będziesz przez 24 miesiące płacić obniżoną do 30% stawkę ZUS czyli na
    styczeń 2008 było to chyba 283 zł łacznie za wszystkie składki
    3. Zaliczkę na PIT w wys 19% - jeżeli dobrze pokombinujesz - możesz przez
    jakiś czas nie płacić
    4. Możesz sobie odliczać koszty: komórkę, samochód jakieś osobiste wydatki
    typu komputer aparat fotograficzny

    Zagrożenie: jeżeli w trakcie ewentualnejh kontroli US stwierdzi że to
    samozatrudnienie w rozumieniu ustawy, to masz przekichane.
    --
    Jackare