PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozliczenie przez DG › Re: Rozliczenie przez DG
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Rozliczenie przez DG
    Date: 31 Jan 2008 20:34:31 +0100

    On 2008-01-31, ToMac <b...@m...pl> wrote:

    > Jestem zatrudniony na umowe o prace na czas nieokreslony, ale mysle nad
    > zalozeniem firmy i zapronowanie pracodawcy rozliczanie sie przez nia.
    > Zalozmy, ze zarabiam 3000 tys zl. na reke, brutto bedzie to 4250zl, a
    > calkowity koszt pracodawcy wyniesie 5040zl.
    > Chcialbym zaproponowac pracodawcy, aby nadal co miesiac wydawal na mnie
    > 5000zl, ale w rozliczeniu przez moja firme.
    > I teraz caly moj problem sprowadza sie do faktu, ze nie mam pojecia ile z
    > tych 5000zl byloby rzeczywiscie dla mnie?

    Masz do opłacenia podatek dochodowy (przeważnie 19%) oraz ZUS.
    ZUSu masz do zapłacenia (w chwili obecnej) min.:
    - 547,77 (składka społeczna, wrzucana 'w koszty' OIDP)
    - 195,15 (składka zdrowotna, stanowiąca 9% podstawy - do odliczenia 168.04)
    - 39,74 (fundusz pracy)

    Obliczenia (na szybko) do podatku:
    (5000 - 547.77) * 0.19 - 168.04 = 678 zł

    Czyli od 5000 musisz odjąć ok. 1460 zł. Do tego musisz oczywiście albo
    znać się na księgowości, albo ją komuś zlecić (ok. 100-150 zł), pogodzić
    się z brakiem przywilejów (brak urlopów). Na rękę zostaje Ci 3520 zł
    bez kombinowania. Kombinując *możesz* tą kwotę oczywiście zwiększyć,
    ale możesz równie dobrze się w ten sposób pogrzebać.

    > Pytania pomocnicze:
    > 1. Czy faktury bede wystawial na 5000zl+vat czy na 4100+vat, co w sumie da
    > te 5000zl?

    Dla firm, które są płatnikami VAT - ten podatek jest przezroczysty.

    > Po prostu chodzi mi o to czy w pierwszym przypadku pracodawca
    > ten vat moze sobie jakos "spozytkowac" i nie byc stratnym.

    Może.

    > 2. Jezeli jestem jedyna osoba w firmie zatrudniona na umowe o prace (sa
    > jeszcze dwie inne na umowe-zlecenie) to czy pracodawca ma z tego tytulu
    > jakies ulgi?

    ZTCW to nie, chyba że zachodzi jakiś szczególny przypadek.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl