PracaGrupypl.praca.dyskusjeResearcher stawka › Re: Researcher stawka
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Researcher stawka
    Date: Thu, 13 Nov 2003 12:57:29 +0100

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości
    news:bor780$2tip$1@foka1.acn.pl...
    > Witam
    > Jaka wg was powinna byc stawka za projekt lub stronę tekstu pracy
    > researchera wyszukujacego informacje w internecie?
    Pracy resaerchera raczej nie wycenia sie w stronach tekstu lecz w projektach
    i rozstaw może być bardzo szeroki. Wszystko zależy od tego w jakim zakreise
    pracujesz - no i od tego kto płaci. Podaję przykłady roboty
    dziennikarskiej.
    Najmniej płacą za "wydzwanianie" ludzi - tzn. szef /owa projektu już ma
    nazwiska
    ekspertów lub instytucje z jakich chce rozmówców, a researcher tylko umawia
    sie z nimi co do szczególowego zakresu potrzebnych informacji/wypowiedzi.
    Bogate firmy producenckie robiące dla telewizji płaca za to nawet 50zł "od
    łeba" ale normalnie to dużo, duzo mniej .
    Jednak prawdziwa praca (merytorycznie i finansowo) zaczyna sie wtedy kiedy
    musisz zebrać informacje na podrzucony temat. Tu rozmowy zaczynają się od
    mniej więcej 500 zł - tylko zbierasz informacje ewentualnie wyszukujesz
    eekspertów, a kończa na stawkach parotysięcznych, kiedy to tmat wymyślasz i
    praktycznie prowadzisz go merytorycznie.
    Ważne jest oczywiście dla kogo pracujesz - np zlecenia dla TV (zwłaszcza
    publicznej ogólnopolskiej) "na dzien dobry" liczy sie dwa razy więcej niż
    normalną robotę.
    I uwaga. Jeżeli masz już dobre kontakty to nie daj sie wmanewrować w
    "stawki godzinowe". Bo czasami informacja, którą ty możesz uzyskać od reki
    dla kogo innego jest niemal nieosiągalna więc jej wartość automatycznie
    rośnie. No i paniętaj, ze po jakimś czasie twoim największym kapitałem
    będzie notes z adresami i telefonami do zaprzyjaźnionych ekspertów - pilnyuj
    tych informacji i nie dizel sie z nimi bo cię wyportkują (jak ktoś cie prosi
    np. namiar na prof. X to daj telefon służbowy - nawet jak masz komórkę).
    Pozdrawiam
    Paweł