PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutacjaRe: Rekrutacja
    From: "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rekrutacja
    Date: Fri, 29 Apr 2005 09:29:23 +0200

    Uzytkownik "Domin" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci
    news:03n271tp56365ta7n658hkfk336lvr2ogm@4ax.com...
    > Witam,
    > Czego pracodawcy oczekuja w odpowiedzi na
    > "Prosze mi siebie zaprezentowac w kilku zdaniach"
    > pewnie to bylo 1000 razy na grupie ale mam nadzieje ze siedzacy tu
    > HR'zy odpowiedza mi przynajmniej linkiem do dobrej strony ze
    > wskazowkami.
    Jestem HRem i mam wrazenie ze oznacza to: "nie wiem o co mam Pana spytac".
    Sam bym o to nigdy nie spytal. Moze dlatego, ze liste 100 najczestszych
    pytan zadawanych na rozmowie mam wkute na blache razem z odpowiedziami, na
    zasadzie: pracodawca zadaje pytanie nr 34, wiec robie mine nr 67, rozpieram
    sie w pozycji nr 22 i odpowiadam odpowiedzia nr 77, wariant C. :)

    > Dodam jeszcze ze takie pytanie padlo przy rekrutacji nie na jakiegos
    > sprzedawce, tylko na pracownika obslugi klienta (firma techniczna).
    >
    > Jakies sugestie na temat innych pytan tez chetnie poslucham.
    > Ja mam jakos tak ze nigdy nie mam pojecia co odpowiadac na pytania np:
    > "Jakie sa panskie zalety?"
    Odpowiedz, jesli to rekrutacja obslugi klienta, ze rózne Twoje cechy moga
    byc zaletami lub wadami. Np. lekki miszmasz jaki masz na biurku jest efektem
    Twej niezwyklej kreatywnosci, niezbednej w pracy z klientem, wiec jest to
    zaleta a w ksiegowosci Twoja kreatywnosc (kreatywna ksiegowosc ;-)) bylaby
    wada. Czy to pracodawce przekona to nie wiem, wiec moze lepiej odpowiedz
    szczerze - co faktycznie jest zaleta w kontekscie stanowiska.
    Aha, nie odpowiadaj negatywami, czyli nie mów: "NIGDY sie NIE myle", "NIE
    spózniam sie", "NIE IGNORUJE klienta", lecz "potrafie znalezc sluszne
    rozwiazanie", "jestem punktualny", "szanuje klienta".
    Gdzies w necie moze znajdziesz liste czasowników (kieruje, zarzadzam,
    kreuje, docieram, ulepszam etc.) i rzeczowników kluczy, których warto uzyc
    w CV i podczas rozmowy.

    > Moze to wynika z mojej wrodzonej skromnosci ;)
    > Ale predzej chyba z tego ze nie wiem na ile warto "kadzic", a trudno
    > powymyslac konkrety kiedy takie pytanie pada niemal na dziendoby,
    Tu popelniasz blad. Zasada nr 1 sprzedazy, negocjacji, spowiedzi w
    konfesjonale, zbierania grzybów i rozmowy kwalifikacyjnej - nie rób tego
    nigdy bez przygotowania. Przygotuj sie na rozmaite warianty i ewentualne
    scenariusze. Podwyzszajac poziom swojego przygotowania obnizasz tez stres,
    mniej rzeczy Cie zaskoczy. A ponadto nie ma nic gorszego niz kandydat, który
    podczas rozmowy wznosi wzrok ku powale i mysli nad odpowiedzia, i mysli...i

    pozdrawiam
    m.