    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re:
    Date: Wed, 24 Mar 2004 11:23:30 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179047124.chello.pl

    Marek <m...@g...pl> wrote:
    > Rozumiem, ale jednocześnie nie rozumiem zasiłku tylko 6-12 miesięcy
    > w sytuacji trwałego bezrobocia zataczającego coraz szersze kręgi.
    > Są ludzie, którzy pracy od wielu lat nie mają.

    No i? Czy nie uwazasz, ze jakby dawac zasilek na stale to ludzie dorabialiby
    sobie na czarno i wcale nie szukali pracy?
    Jesli ktos placil "ubezpieczenie" jak pracowal - to nie widze problemu, zeby
    dluzej dostawac zailek. Natomiast nie widze powodu, zeby inni mieli sie
    skladac na zasilek dla kogos.
    Zamiast dbac o zasilki - powinno sie dbac o nowe miejsca pracy - tak, zeby
    kto chcial szybko znalazl prace, ktora da mozliwosc godnego zycia. Jak ktos
    nie chce pracowac - jego sprawa, ale nie panstwa.

    > to nie był mój pomysł, tylko pójscie decydentów na łatwiznę, którą
    > teraz odszczekują

    No to pora naprawic blad. JEsli ktos jest zlodzejem i kradl od paru lat i
    jest ich duzo - to znacyz, ze tak ma zostac? Kpisz?

    > Doskonale rozumiem. W wielu krajach taka osłona jest i bezrobocie
    > jest małe. Nie trzeba było tyle osób na raz posyłać na bezrobocie.
    > Były prezydent Szwecji powiedział kiedyś, że jego kraju nie stać na
    > wysokie bezrobocie. Widocznie miał na myśli zasiłki.
    > Postsolidarnościowi politycy natomiast poszli na świńską łatwiznę:
    > mnóstwo ludzi jednocześnie na bezrobocie,
    > a zasiłek dla nielicznych i na chwilę. Gdy pracowałem, nie
    > przeszkadzało mi to, że część mojego podatku idzie na bezrobotnych.
    > Ciebie za to gówno obchodzi, że ktoś może nie mieć co do garnka
> [...]

    Tak. bo nie chce, zeby mnie zmuszano do placenia. Dlaczego ktos, kto zarabia
    uczciwie duzo ma oddawac tyle na innych? Bo co? Jak jestes wrazliwuy
    spolecznie - mozesz oddawac dobrowolnie kase na biednych - nikt ci tego nie
    bedzie zabranbial.

    > To zależy od stopnia niesprawności. Agencje ochrony też już
    > zatrudniają rencistów. To znak, że agencji ochrony jest już za dużo i
    > mają kłopoty
    > ze zleceniami.

    Nie, to znak, ze mamy chore prawo.

    > Taaaaak? Ty za to masz nieco faszystowskie podejście do ludzi
    > i rzeczywistości. Chorych i słabych, emerytów i rencistów, a przede
    > wszystkim bezrobotnych byś najchętniej zagazował, żeby tylko twój
    > szanowny podatek nie był przeznaczony na skutki tego, że w wyżej
    > rozwiniętym społeczeństwie
    > nikt nie może być samowystarczalny.

    taaaak? A ty masz komunistyczne podejscie./ Kazdemu sie nalezy i z tej racji
    nalezy zabrac tym co maja.
    A to jest zwykle zlodziejstwo.
    Jestes mentalnym zlodziejem, bo ty nie masz wiec bierzesz od tych co maja.

    Idz w cholere.
    Toba jak grochem o sciane.
    EOT.