    From: " Marek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re:
    Date: Wed, 24 Mar 2004 09:40:43 +0000 (UTC)

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > To nie sa badania naukowe tylko przyklady z innych krajow.
    Miałem na myśli badania naukowe naszych decydentów nad rodzimą gospodarką.

    > Nie mozesz
    > zrozumiec, ze u nas walsnie caly czas oslania sie biednych i
    > nieszczesliwych,
    Rozumiem, ale jednocześnie nie rozumiem zasiłku tylko 6-12 miesięcy
    w sytuacji trwałego bezrobocia zataczającego coraz szersze kręgi.
    Są ludzie, którzy pracy od wielu lat nie mają.

    > tylko mniej wiecej polowa rencistow bierza ja na lewo?
    to nie był mój pomysł, tylko pójscie decydentów na łatwiznę, którą
    teraz odszczekują

    > Poza tym nie mozesz zrozumiec ze oslona dla bezrobotnych to kasa od tych co
    > maja jeszcze prace albo tworza nowe miejsca pracy? Pomysl co sie stanie jak
    > im calkowicie zabierzesz pieniadze? A do tego wszystko sie sprowadza. Ale
    > ciebie to gowno obchodzi - wiem

    Doskonale rozumiem. W wielu krajach taka osłona jest i bezrobocie jest małe.
    Nie trzeba było tyle osób na raz posyłać na bezrobocie. Były prezydent
    Szwecji powiedział kiedyś, że jego kraju nie stać na wysokie bezrobocie.
    Widocznie miał na myśli zasiłki. Postsolidarnościowi politycy natomiast
    poszli na świńską łatwiznę: mnóstwo ludzi jednocześnie na bezrobocie,
    a zasiłek dla nielicznych i na chwilę. Gdy pracowałem, nie przeszkadzało mi
    to, że część mojego podatku idzie na bezrobotnych. Ciebie za to gówno
    obchodzi, że ktoś może nie mieć co do garnka włożyć i to nie z własnej winy.

    > Prawdziwy rencista bedzie na tyle chory ze nie wezmie tej pracy.
    To zależy od stopnia niesprawności. Agencje ochrony też już zatrudniają
    rencistów. To znak, że agencji ochrony jest już za dużo i mają kłopoty
    ze zleceniami.

    > Jesli
    > zmniejsza sie koszty pracy oraz bariery ustawowe to nie bedzie probblemu
    > zeby zatrudnic takiego renciste. Pomysl - to nie boli. Dlaczego teraz
    > zatrudniaja renciste? Bo placa mniejsze stawki.
    Wiem o tym doskonale!

    > Ale z tym mysleniem w
    > niektorych przypadkach u ciebie ciezko. Siedziszi jedynie narzekasz na
    > rzeczywistosc

    Taaaaak? Ty za to masz nieco faszystowskie podejście do ludzi
    i rzeczywistości. Chorych i słabych, emerytów i rencistów, a przede wszystkim
    bezrobotnych byś najchętniej zagazował, żeby tylko twój szanowny podatek nie
    był przeznaczony na skutki tego, że w wyżej rozwiniętym społeczeństwie
    nikt nie może być samowystarczalny.

    > Pojda i beda pracowac. Nie widze powodu, zeby panstwo mialo fundowac im
    > przetrwanie. JEsli czujesz taka potrzebe dotuj kosciol albo organizacje
    > pozarzadowe.

    Gdzie pójdą pracować? Gdzie ty żyjesz? Tu jest Polska a nie USA. Tu jest
    ponad 3.5 mln oficjalnego bezrobocia, a za chwilę będzie więcej i to nie
    tylko z powodu weryfikacji bzdurnie przyznawanych rent dla poprawienia
    wskaźnika bezrobocia.

    > Powinni przeniesc sie do tanszego mieszkania. Tak jak na zachodzie. U nas
    > wlasnie to jest tez pokrecone, ale mniejsza z tym

    Gdzie ty żyjesz? Jakiego tańszego mieszkania? Tu jest Polska. Tu jest
    produkcja a nie instytut naukowy. Coraz więcej ludzi nie stać nawet na
    najtańsze mieszkania. Jest coraz więcej biorących dodatki mieszkaniowe.
    Jak kogoś nie stać na mieszkanie, bo od miesięcy lub lat nie ma pracy,
    to gdzie ma iść? Na tańsze? Gdzie? Te tańsze są zajęte przez tych, których
    często nie stać nawet na to. Gdzie oni mają iść? Często z dziećmi.
    Do lasu? Pod most? A może lepiej od razu z mostu na dół, żeby twoje podatki
    ocalały. Nawet na bezdomnego trzeba się nadawać. Niektórzy po nocy spędzonej
    na świerzym powietrzu tak się rozchorują, ze się przekręcą. A może tobie o to
    chodzi. Dobór naturalny w białych rękawiczkach. Prawo pięści, kłów i pazurów
    w środku nowoczesnej Europy. Hitlerowcy mieli identyczne metody selekcji
    nienaturalnej.

    > Przeciez caly czas pisze, zeby socjal zmniejszyc. Panstwo nie jest od tego,
    > zeby utrzymywac obywateli.
    Przypominam uprzejmie, że państwo jest dla obywateli - również tych
    najbiedniejszych - a nie odwrotnie.

    > Ma dawac mozliwosc dzialania. Jak ktos
    > nieporadny - moze zwrocic sie do orgabnizacji pozarzadowej, ktora 100 razy
    > lepiej wyda te pieniadze niz urzednik zza biurka.

    Dla większości jedyną możliwością działania jest etat. Dopóki wiekszość
    firm była państwowa, problemy intelektualne mieli tlko ci, którym sie
    wydawało, że są pokrzywdzeni bo ojczyzna im skrzydła podcina i orły nie mogą
    sobie swobodnie polatać. Teraz orły moga polatać, ale ilość ludzi którzy mają
    problemy, wydatnie wzrosła. Tobie się wydaje, że to margines, ale uswiadom
    sobie, że większośc z nich nie ma dostępu do internetu, ani nawet do
    komputera. Pomyśl o tym - to nie boli. Ja na razie jeszcze mam, ale jak
    jeszcze długo - nie wiem.

    > Ale ja tam juz toba nie dyskutuje. Idz lepiej szukac pracy, to ak BTW

    A tak BTW to nie przypuszczałem, że można mieć aż taką znieczulicę
    jak ty, no ale jak widać można.

    Marek