PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzymusowa zmiana pracodawcy,wypowiedzenie a odprawa › Re: Przymusowa zmiana pracodawcy,wypowiedzenie a odprawa
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przymusowa zmiana pracodawcy,wypowiedzenie a odprawa
    Date: Mon, 15 Jan 2007 22:02:57 +0100

    Pięknego dnia 15 Jan 2007 21:32:56 +0100, "p-z"
    <z...@b...pl> zakodował:

    >Jednak w zaistniałej sytuacji rozważam inną możliwość-nie
    >podpisania umowy ze spółką A po otrzymaniu wypowiedzenia z mojej firmy.

    Jeżeli dostaniesz wypowiedzeni - to prawnie nie musisz podpisywać
    umowy z nową spółką. Jednak zazwyczaj w takich sytuacjach rozwiązuje
    się to na mocy porozumienia stron albo na mocy Art. 23^1 KP. W
    zasadzie (wspomniany artykuł) przejęcie zakładu przez innego
    pracodawcę nie może być _uzasadnieniem_* wypowiedzenia umowy.

    >Jestem zatrudniona od ponad dwóch lat u tego pracodawcy, na czas określony.

    *wypowiedzenie umowy o pracę na czas określony nie musi mieć
    uzasadnienia.

    Żeby dostać odprawę firma musi zatrudniać ponad 20 osób i przyczyna
    musi być ekonomiczna po stronie pracodawcy. Tylko jak nie masz na
    piśmie (a przy Twojej umowie nie musi być) przyczyny, to trudno
    udowodnić. Tym bardziej, że łączenie zakładów nie może być przyczyną.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded