eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeProwadzenie kursu › Re: Prowadzenie kursu [+ troche OT]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prowadzenie kursu [+ troche OT]
    Date: Thu, 10 Nov 2005 12:56:40 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 41
    Message-ID: <dkvckm$fdd$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <dkv4a6$i87$1@news.onet.pl> <dkv5sl$m65$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dkvapo$9o0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.11.135.182
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1131623894 15789 217.11.135.182 (10 Nov 2005 11:58:14
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Nov 2005 11:58:14 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:168196
    [ ukryj nagłówki ]


    > Szkolenia BHP i takie, z ktorych wynika wydanie jakiegos honorowanego na
    > zewnatrz papierka, podlegaja regulacjom, ale jesli kurs nie jest zwiazany
    z
    > czyms takim
    >
    ale szkoelnie komputerowe w sensie ogólnym powinno zawierać elementy BHP,
    czas pracy, przerwy, zasady bezpiecznej pracy- i jeżeli byłoby prowadzone w
    takim zakresie oraz kończyłoby sie wystawieniem jakiegos paieru czy wpisu do
    akt dopuszczającego do pracy z "monitorem ekranowym" to moim zdaniem
    szkolący powinien posiadac jakieś uprawnienia. O tego typu szkoleniu tez
    pisałem wczesniej.

    Jezeli zaś chodzi o jakieś wewnetrzne szkolenie a obsługi windows, aplikacji
    FK itp, to oczywicie wolna amerykanka.

    Jednakże generalnie warto się tym głębiej zainteresować bo jest mnóstwo
    uregulowań wymaganych przez BHP, m.in każde stanowisko pracy powinno mieć
    sporządzony opis ryzyka na stanowisku pracy (niezależnie czy to pani w
    sekretariacie, czy górnik-kombajnista pod ziemią), każda firma musi
    prowadzic książkę wypadków, niezależnie czy wypadek się zdarzył czy nie,
    pomieszczeia do pracy musza być zaprojektowane przzez osoby z uprawnieniami
    do projektowania pomieszczeń do pracy (odpowiednia powierzchnia i kubatura).
    Dodatkowo wg dyrektyw UE muszą być zapewnione np odpowiednie ilości muszli
    klozetowych i umywalek w przeliczeniu na liczbe zatrudnionych i zmieniaj sie
    one w zalezności od liczby zatrudnionych kobiet (zatrudneini kobiet wymaga
    zapewnineia wiekszej ilosci muszli).
    Czytalem artyukul opisujacy ze firmy zachodnie wytaczaly sobie procesy o
    zaniżanie kosztów na skutek nieprzestrzegania dyrektyw dotyczących tych
    nieszczęsnych muszli (procesy na tle konkurencji). Wszystkie te wymagania
    zaczyna się stosować w momencie zatrudnienia pracownika- wlasciciel moze
    sobie pracowac na mokrej podlodze w nieogrzewanym pomieszczeniu jezeli ma
    tylko taka ochote.
    Są to (i jest wiele innych) pierdółek o których mnostwo osob nie wie, a PIP
    je kontroluje i wprzypadku upierdliwosci moze wręczać stosowne bony
    upominkowe...
    --
    Jackare
    Bytom


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1