eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeProwadzenie kiosku - od czego zacząć?Re: Prowadzenie kiosku - od czego zacząć?
  • Data: 2003-04-04 14:32:38
    Temat: Re: Prowadzenie kiosku - od czego zacząć?
    Od: "posrednik_2wp" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > Witam szanownych grupowiczów!
    >
    > Znalazlam swietne miejsce na kiosk w moim miescie i wymyslilam sobie ze
    > podpisze umowe z Kolporterem -> stworze dla siebie (a moze jeszcze dla
    > kogos) miejsce pracy. Pytanie :
    > 1. od czego zacząć? pewnie jakies zezwolenie w urzedzie miasta na
    > postawienie budki itp, a moze Kolporter to zalatwia?
    > 2. jakie sa poczatkowe koszta? czy Kolporter uwzględnia raty? (ew. jestem
    w
    > stanie dopozyczyc pieniadze ale wole zeby byla to jak najmniejsza suma,
    > wiadomo... )
    >
    > Być może ktoś z Was prowadzi kiosk i pomoże mi w tej kwestii?
    > z góry dziękuję
    >
    > Elżbieta

    Witam !
    Rozumiem, że chcesz wydzierżawić pomieszczenie (lub przysłowiową budke) na
    prowadzenie działalności gospodarczej, polegającej na sprzedaży prasy, art.
    tytoniowych, i innych... Podaje kolejność nie koniecznie obowiązującą:
    1- Idziesz do Urzędu Miasta do działu Działalności Gospodarczej i tam
    składazs wniosek o taka działalność- to +- 150,00zł
    2-Potrzebny Ci Regon- to w Urzędzie Statystycznym i za darmo
    3- Potrzebny Ci NIP- to w Urzędzie Skarbowym i za darmo (ale to wszystko nie
    tak szybko jak tu napisałem)
    4- Załatwiasz sprawy z ZUS-em. Ważny moment faktycznego rozpoczęcia
    działalności, np rozpoczniesz 28 a pierwzsa sprzedaż 1-go nast miesiąca, a
    już za poprzedni miesiąc trzeba zapłacić !!!
    5- Podpisujesz umowę z Kolporterem na dostawę prasy. Prawdopodobnie jest to
    na zasadzie komisu, to znaczy: oni daja Ci prase, a Ty płacisz im za
    sprzedana prase i oddajesz (zwroty) prasę niesprzedaną.
    6- Kupujesz inny towar we własnym zakresie
    7- Pilnujesz uważnie moment wejścia w VAT (chyba, że już od razu jesteś
    VAT-owcem)- wejście w VAT=152zł dla Urzędu Miasta (!!!!!! nie będe
    komentował bo mi zaraz piana cieknie)
    8- pilnujesz uważnie moment wejścia w kase fiskalną -ok 1600 do 2000zł z
    VATem
    9- Jesli nie radzisz sobie z rozliczeniami idziesz do Biura Rachunkowego
    które robi to za Ciebie i płacisz srednio jakieś 150zł m-nie
    10- Podpisujesz umowę z Rej Energetycznym i płacisz za światło wg
    wskazań..Na dzień dobry opłaty za instalacje- lepiej się dowiedz bo
    słyszałem o zmianach na gorsze.

    O czyms zapomniałem?
    A no tak. Dowiedz sie ile Cię czynsz za lokal bedzie kosztował.

    Pozdrawiam i życze powodzenia . Adam


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1