PracaGrupypl.praca.dyskusjeProszę o radę › Re: Proszę o radę
    From: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Proszę o radę
    Date: Tue, 21 May 2002 13:31:50 +0200

    Użytkownik "KasiaM" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ac6j0o$6kf$1@news.tpi.pl...
    > Wspomniałeś o radcy handlowym abasady francuskiej lub jakiejś izbie
    > gospodarczej. Nie wiesz jak można się z nimi skontaktować.? Tzn czy pytać
    > Polsce czy we Francji. Tak szczerze to się przyznam że wogóle nei wiem jak
    > mam się wkoło tego tematu obrócić, stąd te wszystkiem moje pytania. Jeżeli
    > wiesz coś więcej na ten temat proszę napisz. Jakiekolwiek informacje są
    dla
    > mnie cenne.

    To faktycznie jestes mocno zielona.

    Pierwsza powazna sugestia: przeanalizuj powaznie Twoj wyjazd tam, a nie jego
    tutaj. To sa Wasze prywatne sprawy, wiec nie brne dalej w temacie, ale im
    szybciej przetniesz pepowine, tym lepiej bedzie dla Ciebie i przyszlosci
    Twojej pary. Troche juz takich par mieszanych FR - PL widzialem, im bardziej
    Pani Polka ciagnela Pana Francuza do swojej mamusi, tym krocej trwal
    zwiazek...

    Firmy francuskie w Polsce raczej masowo zwalniaja pracownikow, w tym
    Francuzow, niz zatrudniaja, ale zawsze mozna probowac. Czesc firm sie
    zreszta w tej chwili po prostu zwija, a dosc liczne, w tym bardzo znane i
    duze, maja problemy finansowe. Gdzie komu w glowie rekrutacja...

    www.atoo.pl zawiera liste francuskich firm w Polsce
    Francuska Izba Przemyslowo Handlowa w Polsce prowadzi gielde pracy (Bourse a
    l'Emploi), skutecznosc trudna do oceny, w kazdym razie nie ma co liczyc na
    cud, biorac pod uwage ogolny stan rynku pracy www.cci-pologne.pl
    Ta sama Izba wydaje katalog firm czlonkowskich, ok 200 zl, informacje i
    kontakt tel (22) 6225535
    Ambasada Francji w Polsce posiada dzial ekonomiczny, uzytecznosc w Twoim
    przypadku raczej zerowa, znajdziesz w ksiazce telefonicznej

    Musisz wiedziec, ze firmy zagraniczne w Polsce zatrudniaja cudzoziemcow na
    ogol na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, i ze opisany przez Ciebie
    profil kandydata moze ich zupelnie nie interesowac. Zreszta ogolnie rynek
    pracy w Polsce jest nieporownywalnie gorszy niz we Francji, zas po
    pierwszych probach zalatwienia w Polsce karty pobytu cudzoziemcowi (nie
    wiem, czy w przypadku wspolmalzonkow) nabierzesz szacunku dla biurokracji
    francuskiej.

    Po tym wszystkim zachecam do ponownego przeczytania poczatku mojej
    wypowiedzi :-)))

    MM