PracaGrupypl.praca.dyskusjeProsze o porade [dlugie] › Re: Prosze o porade [dlugie]
  • Data: 2005-08-30 21:04:59
    Temat: Re: Prosze o porade [dlugie]
    Od: Sebastian <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Prosze o porade co moge zrobic w takiej sytuacji, poniewaz zlozylem juz
    > wypowiedzenie a nowy pracodawca nie chce czekac na mnie jeszcze 2 miesiecy
    > (konkurencja na stanowisko, na ktore aplikowalem byla bardzo duza.). W
    > zaistnialej sytuacji moge za 2 miesiace zostac na lodzie, bez pracy.
    >
    > Wsrod 5 sposobow wypowiedzenia jest tzw. wypowiedzenie przez oswiadczenie
    jednej ze stron bez zachowania okresu wypowiedzenia tzw. rozwiazanie
    umowy o
    prace bez wypowiedzenia ale musza wystapic pewne warunki i musisz tu
    ewentualnie pomyslec czy chcesz tak zagrac?

    Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1 także
    wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli
    umowa o pracę została zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni.

    Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia, jeżeli
    zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go
    w terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej
    ze względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.