PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramisci - mit wysokich zarobkow? ;-) › Re: Programisci - mit wysokich zarobkow? ;-)
  • Data: 2003-06-04 00:56:16
    Temat: Re: Programisci - mit wysokich zarobkow? ;-)
    Od: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    winetu <P...@w...pl> napisał(a):

    >Jak juz muszą interweniować to niech stwarzaja warunki do inwestowania, aby
    te miejsca pray >powstawały

    Obawiam się, że inwestycji nie będzie, przynajmniej nie takich, które
    zapewnią pracę dla wszystkich bezrobotnych. Na różnych forach są różne
    wypowiedzi, które aczkolwiek często skrajnie pesymistyczne, są bliższe
    rzeczywistości niż wizje polityków niezależnie od ich maści politycznej. Nasi
    rodzimi kapitaliści nie zainwestują, bo kto im kupi więcej towarów i usług w
    sytuacji braku pieniędzy na rynku. Zachodni kapitaliści inwestują i będą
    inwestować tylko w autostrady, ekologię i telekomunikację &#8211; tylko po to żeby
    ich transport przewożący towary na wschód miał po czym jeździć, kierowcy
    mieli czym oddychać i byli stale w zasięgu roamingu.
    A ile pracowników mogą wchłonąć: obsługa autostrad, oczyszczalnie i
    telekomunikacja &#8211; na pewno nie 3,5 mln.

    >bo teraz obojętnie czego by sie nie uczyć to i tak marne szanse. Po prostu
    nie ma gdzie >pracować.

    Jestem ciekaw kiedy i jak to wszystko pieprznie. Coraz więcej towarów na
    potrzeby naszego rynku jest produkowana za granicą, bo nasi politycy dorobili
    się na polskiej odmianie prywatyzacji, czyli likwidacji przemysłu i oddawaniu
    miejsc pracy za granicę w celu ratowania tamtejszych rynków pracy. Bezrobocie
    rośnie ale na razie jeszcze niektóre towary znikają z półek sklepowych &#8211; ale
    tak nie może trwać wiecznie. Ludziom w końcu skończą się pieniądze i handel
    się załamie. Przecież ogólnoświatowa tendencja prowadzi do coraz mniejszego
    zatrudnienia. Człowiek jako pracownik jest coraz większym zakłóceniem w
    pięknym wirtualnym świecie dorabiających się kapitalistów: choruje, ma
    rodzinę, chce mieć urlop i przerwę na śniadanie i papierosa, a jeszcze do
    tego domaga się wypłaty &#8211; toż to same niedogodności. Już parę lat temu
    słyszałem o polityce zatrudnienia prowadzącej do modelu 20/80 &#8211; 20% pracuje a
    80% na zasiłku. U nas na razie wprawdzie 80% pracuje, ale z tych pozostałych
    20% już mało kto ma zasiłek. A oprócz tego, do modelu 20/80 jest nam znacznie
    bliżej niż krajom UE, USA i innym &#8211; świadczy to o tym, że chociaż pod tym
    względem jesteśmy bardziej rozwiniętym krajem :- ))))) Ale jednocześnie
    obawiam się, że ponieważ Polska nie od dziś jest dziwnym krajem, naszą
    ambicją i wkładem w system 20/80 będzie to, że wprawdzie 20% będzie mieć
    pracę, ale pozostałe 80% będzie bez zasiłku :- (
    Marek