PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgram21Re: Program21
    From: "Ready" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Program21
    Date: Mon, 30 Sep 2002 19:09:40 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@acn.pl

    Użytkownik "koder79" <k...@k...chip.spam.pl> napisał w wiadomości
    news:3d98800d@news.vogel.pl...
    > Witam !!!
    >
    > Czy ktoś z was slyszal o programie21 dostalem ostatnio oferte
    przystapienia
    > i nie wiem co zrobic. Może ktoś powiedzieć czy to działa tak sprawnie jak
    > tym piszą ? Czy jest to uczciwe ? Czy to nie jakiś przekręt lub kolejny
    > lańcuszek ?

    Daj sobie spokój z tym "biznesem" ;-). Też otrzymałem takiego maila oraz
    tysiące podobnych anglojęzycznych. Kolesiowi, który mi przysłał ofertę tego
    programu zadałem kilka pytań i już się nie odezwał. Moje pytania były
    następujące:

    1. Skoro jest to taki wspaniały i legalny biznes, to gdzie się podziały
    podatki, ZUS i skarbowy. Wedle polskiego prawa, każdy biznesmen ma obowiązek
    ww. podatki płacić. Zgadza się, że jest pewna kwota której nie mamy
    obowiązku wykazywać, lecz napewno nie jest to $2000 czy też $9000.

    2. Co mój "mentor" obiecuje ode mnie odkupić, w przypadku kiedy bym chciał
    się wycofać. W treści programu pisze iż będzie to mój plan oraz lista
    potencjalnych i aktualnych klientów. natomiast w liście intencyjnym, który
    również otrzymałem i powinienem podpisać, jest zawarta formuła, która mówi
    iż przekaże a nie odsprzedam nazwiska moich potencjalnych jak i aktualnych
    klientów.

    3. To pytanie dotyczyło legalności biznesu, czyli czy cały ten program jest
    w 100% legalny i zgodny z polskim prawem. Co mnie obchodzi ze w USA czy też
    w Kanadzie to działa. My żyjemy w Polsce i wedle obowiązującego prawa tutaj,
    jesteśmy sądzeni i rozliczani.

    Nie wspomnę już, że jednym z instrumentów rozpowszechniania tego Programu
    jest najzwyklejszy SPAM. Oczywiście zamieszczanie ogłoszeń o pracę nie jest
    SPAM'em lecz wyrafinowanym naciąganiem.

    Kolejne pytanie, które właśnie przyszło mi do głowy. Dlaczego kasę należy
    wysyłać pocztą i to najlepiej listem poleconym. Otóż tylko i wyłącznie
    dlatego, że adres do korespondencji można podać na kogoś innego lub na
    akademik i wpisać np. Jan Kowalski, na adres mieszkania które się wynajmuje.
    Gdyby natomiast wykorzystać przekaz pocztowy, wówczas należałoby podać
    prawdziwe dane, bo w przeciwnym razie pani w okienku na poczcie kaski by nie
    wydała. A list polecony zazwyczaj zawsze dojdzie i nie ma nawet śladu że
    była tam jakakolwiek kasa i żaden urząd nie udowodni ani nie wyegzekwuje
    tego, że ktoś posłał pieniądze i że ktoś je odebrał.

    Tak więc na konieć, powiem tylko tyle, że to jedna wielka ściema i kolejny
    "łańcuszek" czy też "piramidka finansowa", które znów się pojawiły. Podobnie
    jak Program 21 działa sprzedaż jakiś Raportów po $5 nie pamietam nazwy
    systemu.

    Pozdrawiam,
    Ready