PracaGrupypl.praca.dyskusjeProblem z wypelnianiem kwestionariusza dla bezrobotnego › Re: Problem z wypelnianiem kwestionariusza dla bezrobotnego
    From: "/-\\utonomic" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Problem z wypelnianiem kwestionariusza dla bezrobotnego
    Date: Mon, 20 Jan 2003 14:00:12 +0100

    Użytkownik "Julius" <j...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:avajot$epv$1@pippin.warman.nask.pl...
    : Serwus
    :
    : Chcialbym sie zarejestrowac jako bezrobotny w urzedzie pracy. Zastanawiam
    : sie jaka taktyke nalezy przyjac przy wypelnianiu formularza
    rejestracyjnego.
    : Dokladnie chodzi mi o rubryki:
    : minimalne miesieczne wynagrodzenie, ktore jestes gotow zaakceptowac,
    : czy kazda zaproponowana oferte pracy gotow jestes przyjac.

    Swego czasu zbierałem informację odnośnie systemu obsługi poszukujących
    pracy(nie wiele różniący się od statusu bezrobotnego), gdyż ta analiza była
    mi potrzebna na nauki na uczelni. Wymienione rubryki występują także na
    karcie dla poszukujących pracy. Mogę powiedzieć, jak to wygląda.
    Teoretycznie te pola formularza służą do kojarzenia ofert pracy z
    wymaganiami/preferencjami poszukującego pracy.
    Pierwsza rubryka z reguły jednak nie jest wcale wykorzystywana, ponieważ
    pracodawca w ofercie pracy wpisuje płace _do uzgodnienia_, choć ma obowiązek
    podać liczbowo. Jeżeli się zdarzy, że w ofercie pracy będzie podana kwota, a
    twoja oczekiwana będzie wyższa to tylko służbista nie da Ci adresu firmy,
    która szuka pracowników.
    Druga rubryka jest również mało funkcjonalna, ponieważ to zależy od
    rozmowy z pracodawcą, a wybór pracy i tak należy do Ciebie. Jak Ci dadzą
    ofertę murarza, a ty jesteś informatykiem, to zasadność tego pola jest
    absurdalna.
    Potraktuj te pola jako "ogólnie" informujące.

    Mirek Zawiślan