PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca zdalna a praca w biurze › Re: Praca zdalna a praca w biurze
  • Data: 2007-03-26 21:25:54
    Temat: Re: Praca zdalna a praca w biurze
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26-03-2007 o 22:59:04 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > W wiadomości news:op.tpq6timdsw2pr1@to.napisal.tomasz.plokarz Tomek P.

    > Cóż, wierzę w to co napisałeś bo nie mam czasu sprawdzać i być może w
    > jakiś sposób masz słuszność. Tylko takich rzeczy nie da się po prostu
    > zadekretować - to tak jakbyś chciał ustawą wprowadzić regulacje w żywym
    > języku potocznym. Ogólnie przyjęte jest ISO 8859-2

    Absolutnie nie mam nic przeciwko piszacym w ISO. Byle nie narzekali na
    krzaki w postach z zadeklarowanym UTF-8, KOI-8-R* czy czymkolwiek tam.
    Mamy 2007 rok i kazdy czytnik dobrze skonfigurowany czyta posty w niemal
    dowolnym _zadeklarowanym_ kodowaniu - podobnie jak każda przegladarka WWW
    wchodzi na wikipedię japońską, tajską czy perską - i wyswietla ichnie
    literki.

    Głównym problemem od zawsze były 1) źle skonfigurowane OE (nie deklarujące
    kodowania); 2) posty z WWW (różnie bywa); i od niedawna 3) czytniki z ISO
    ustawionym na sztywno (czytaj WSZYSTKO w ISO i pisz ZAWSZE w ISO).

    A OE, gdy się dobrze pogrzebie, jest całkiem znośnym czytnikiem.

    *
    Stirlitz przeglądał pocztę elektroniczną. Nagle do gabinetu wszedł Muller.
    U Stirlitza na ekranie ujrzał szereg bezsensownych znaczków.
    Szyfr - pomyślał Muller.
    KOI-8-R - pomyślał Stirlitz

    --
    Siedzi wyfiokowana Jola i gada. Przez 15 minut czy więcej uczy obywateli,
    jak jeść bezę. Że bezy nie można kroić nożem i widelcem, bo może trysnąć.